Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er lenge siden jeg har frisert noenting 'der nede' nå, sist var i sommer og da brukte jeg varmvoks selv. Resultatet ble bra - men for et j**** gris og holde på med, og ikke minst tidkrevende. Ikke noe jeg gidder igjen med det første hvertfall.

Her om dagen brukte jeg høvel - tok et nytt blad for å være på den sikre siden sånnsett. Resultatet ble bra, men senere på dagen begynte nuppene/'kvisene' og komme og det klødde og sved. Og dette har bare blitt værre og værre. Smurte meg inn med Bachs blomstersalve med en gang jeg var ferdig, og har gjort det flere ganger. Noen tips til annet jeg kan smøre med? Først og fremst vil jeg bli kvitt dette - må jeg bare vente til det går over?

Så over til mitt egentlig spm. Hva gjør dere andre? Har brukt hårfjerningskrem fra Veet før, men det er ikke aktuelt å bruke igjen. Ellers finnes det jo epilatorere - men hjelpes, har forsøkt på bena en gang og det var så sinnsykt vondt at jeg ikke kan tenke meg at jeg kommer meg gjennom første gang med en slik (har hørt det blir bedre etterhvert).

Men hva med barbermaskiner? Altså slike for kvinner, enten på batterier eller noe. Noen som har erfaringer? Hvordan blir resultatet, og slipper man unna disse røde nuppene/'kvisene'?

Hadde jeg hatt råd hadde jeg spandert på meg en Brazilian wax tenker jeg - men finnes ikke noe her i byen såvidt jeg vet, og ikke har jeg 700 kr å bruke på det heller.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/227200-h%C3%A5rfjerning-av-bikinilinjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarer her selv om det finnes en eldre tråd, jeg... Jeg har, som TS, forsøkt mange forskjellige hårfjerningsmetoder, og for meg funker ladyshaver best. Jeg har en fra Braun, som fungerer strålende for mitt bruk. Den kan brukes i dusjen, og har også stussefunksjon. Med denne får jeg ikke nuppete hud, kløe når det vokser ut eller andre problemer som jeg har hatt med andre hårfjerningsmetoder. På sikt tror jeg også det er billigere enn voks, barbersaker, hårfjerningskrem o.l. Kan sjekke hva den heter når jeg kommer hjem, hvis du er interessert. :)

Mac 3. Ingenting slår frisering med høvel der nede.. Selv om du må gjøre det annen hver dag for og holde det glatt så e det det absolutt verdt det synes jeg :)

Hvis du har veldig langt hår nå så vil jeg anbefale deg og klippe bort det versste med saks før du begynner med selve barberingen. Bruk babyolje og barberskum..

Annonse

Min erfaring er at det ikke har så mye å si hvilke produkter jeg bruker når det gjelder kviser og nupper. Hyppigheten har derimot stor betydning. Er det lenge siden siste fjerning får jeg uten unntak nupper. Og lenge er egentlig ikke såå lenge. En kanpp uke kanskje.. Jeg må fjerne minst annenhver dag for å unngå problemet..

Gjest Norwegian Blue

Har problem med å finne høvel som funker bra. Nupper er egentlig ikke det største problemet, tror det mest er en tilvenningsak som går over hvis man barberer jevnlig.

Dere som bruker mannebarberingblad: Passer disse på gilette venus høvlene? Hvilke gjør det i såfall?

Dere som bruker ladyshave; hvordan kommer dere til overalt? Jeg syntes det virker litt skummelt å ha noe som klipper elektrisk rundt mine "edle deler".

Voks blir så klissete og fomlete.

Men dere som sier dere må barbere annenhverdag så unngår dere nupper - hva når nuppene alt er der, dere barberer vel ikke da? Vil tro jeg får masse sår i så fall.

Jeg bruker Venus Divine - bruker i dusjen så bruker ingenting av barberkrem osv. Kanskje jeg skal prøve meg frem med f.eks. mandelolje.

Annonse

Jeg må bruke krem fra kondomeriet for jeg reagere på ALT.. Tidkrevende, men det får nå bare være!

Virker denne i det hele tatt? Har sett litt på det men er litt skeptisk, siden vanlige hårfjernigskremer fungerer så dårlig på resten av kroppen... :sjenert: Tar den alt eller kutter den liksom bare hårene? Men det er kanskje veldig individuelt da..

Endret av Latee
Dere som bruker mannebarberingblad: Passer disse på gilette venus høvlene? Hvilke gjør det i såfall?

Bladene til Mac 3 fungerer på skaftet til Venus. Jeg har helt sluttet med Venusbladene; Mac 3 barberer tettere, bladene holder seg skarpe lengre og de er også billigere.

Jeg smører inn med jojobaolje blandet med litt eterisk lavendelolje og av og til litt sinksalve. Er ikke plaget med kløe og nupper lengre.

Annonse
Min erfaring er at det ikke har så mye å si hvilke produkter jeg bruker når det gjelder kviser og nupper. Hyppigheten har derimot stor betydning. Er det lenge siden siste fjerning får jeg uten unntak nupper. Og lenge er egentlig ikke såå lenge. En kanpp uke kanskje.. Jeg må fjerne minst annenhver dag for å unngå problemet..

:Nikke: Jepp, sånn er det hos meg ògså.

"Virker denne i det hele tatt? Har sett litt på det men er litt skeptisk, siden vanlige hårfjernigskremer fungerer så dårlig på resten av kroppen... Tar den alt eller kutter den liksom bare hårene? Men det er kanskje veldig individuelt da.."

Sitter med kremen i en halvtime.. ikke mindre.. Det blir glatt etterpå, men ikke overalt og den kutter jo såklart bare.. men bedre enn ingenting! Åsså får en ikke nupper elller kviser av den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...