Gå til innhold

hvordan hadde du reagert?

Silfen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så denne nettopp. Klarte ikke å dy meg.

Mistet bakkekontaktet??? Jepp

Sinnsyk sjalu på lillesøster??? Jepp

Kommer til å dumme seg ut??? Noe så sinnsykt

Får jo indelig håpe at hun får litt bakke kontakt.

Lykke til. Dessuten er jeg enig med alle som sier at du har en MYE finere kjole.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, verden for ei søster! Barnslig er vel det mest dekkende på denne oppførselen.

Klart at det bare er bruden som skal ha brudekjole denne dagen!

jeg har et forslag til kompromiss, men mener at hun burde finne seg en ny kjole: For det første kan du kreve av henne at hun farger om kjolen sin i noe annet enn hvitt. Vær obs på det ikke er sikkert at det går å farge om kjolen hennes! For det andre bør hun sy om kjolen, og i allefall fjerne/ redusere slepet!

Tror både farging og omsying blir så dyrt at det lønner seg å finne en ny kjole, men hvis hun går med på det får hun gått med kjolen sin (selvom den ser litt annerledes ut icon_smile.gif)

Dette var kun et forslag til kompromiss. Det beste hadde vært om hun fant en annen kjole!

God Påske og lykke til med søsteren!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

hei

søstra mi ville ikke komme her nå likvel! og hun vil ta på seg kjolen på bryllup men hun skal ta vekk noe av borderi og kanskje litt av slepe! hun nekte på å farge den, så det er greit for meg! men men det er hun som bestemmer......

ja ja, nå har jeg kjøpt meg en lekker kjole, så hun kan ta på seg hva hun vil!

hun har forrandret seg totalt, det mener resten av familien også.... kanskje hun er i panikk alderen!?

hun har blitt sammen med han x-typen sin igjen.... så jeg forstår ikke nå hvorfor hun vil gå med kjolen!

så lenger har jeg ikke kommet med denne saken! men som sagt har kjøpt meg drømmekjolen så hun kan ha på seg hva hun vil!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vel, jeg kan på en måte skjønne din søster litt. Det kan svi noe helt sinnsykt å oppleve at livet ikke ble som en ønsket (idette tilfellet ekteskapet som det ikke ble noe av). Da gjør det fryktelig vondt å se at andre lykkes mens man selv sitter der som en mislykket fjott som ingen kan bli glad i. og så oppfører man seg dumt og sier og tenker og føler masse teite ting.

Jeg mener ikke at det er greit at din søster tropper opp i sin brudekjole i ditt brullup, men at jeg kan forstå at hun ikke har det helt greit med seg selv.

Derfor synes jeg det er litt drygt å lese all det drittslengingen om henne her.

JA, det er dumt å trumfe gjennom at hun skal ha bryllupskjolen sin på.

JA, hun kommer til å dumme seg ut.

JA, det er ikke en fin ting å gjøre met sin søster.

Men, det kan være at hun har det veldig vondt, og ikke oppfører seg sånn av pur ondskap...

Hildegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

men hva kan jeg gjøre da for at hun skal føle seg bedre?

hun ler jo bare av meg! jeg vet ikke lenger hva jeg skal si`? jeg har snaget så fint med henne og prøvd å forstå henne! men ingenting hjelper! hun ler bare av meg og mener at jeg er sjalu!

jeg likte veldig godt kjolen hennes, i 1994 så kanskje hun tror at jeg liker forsatt den kjolen og prøver å gjøre meg sjalu!

men jeg synes kjolen hennes er fin, men ikke noe jeg vil gå med! ja i 1994 likte jeg den men det er jo 8 år siden!!

men jeg tror ikke jeg kommer på mer å si til henne! kanskje du kan hjelpe meg litt?

takk........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Perser,

Ta det helt med ro, Perser. Hun kommer ikke til å overgå deg på noen måte - dessverre kommer hun til å "drite seg loddrett ut" for alle de andre gjestene. Alle vil nok synes hun er latterlig - bare litt synd at hun selv ikke vil forstå det før etterpå.

Hvis du har snakket med henne om dette, er det det beste for deg å ignorere det og vite at det er du som får all positiv oppmerksomhet. Vis henne gjerne disse innleggene, så får hun den alminnelige oppfatning av å gå med en brudekjole i en annens (sin søsters) bryllup.

Bare hev deg selv over søsteren din og vit at på denne dagen er det du som er vakrest!!!

Hilsen maibrud fra Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hm... Godt det ikke var meg. Tror jeg hadde følt meg snytt vist søsteren min hadde komt i brudekjole i mitt brylupp.. (jeg giftet meg år 2000, og lillesøsteren min er 12 år)

Men kansje ho har planer om å gifte seg den dagen sjøl, men tør ikke si det for det blir du som må betale det, eller kansje ho ikke har råd til en fin kjole. Kansje du kunne spandere en på ho. Men ihvertfall lykke til..

Gjør som jeg gjorde med svigermor, lukk ørene, og kos dere på dagen deres..

Kos Beate.. :)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei perser,

så akkurat innlegget, og tenkte jeg måtte svare på det jeg og. det høres helt utrolig ut. Men husk hun er den som vil virke rar ut i brylluppet og vil ta oppmerksomhet men på en negativ måte. Prøv kanskje og lat som du ikke bryr deg noe om det, så kanskje hun forandrer mening av seg selv.

lykke til iallefall. og du trenger ikke bekymre deg om at hun kommer til å overgå deg med kjolen.

klem tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Perser!

Hvordan gikk det med praten med søsteren din? Har du snakket henne fra å gå med egen brudekjole?

Er kjolen hennes fra 1994? Da er den vel litt gammeldags?

Håper alt det beste for deg og din kjære, og at søsteren din tar til vettet icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare hente denne opp igjen.

*Perser*: hvordan går det med denne saken?Har du fått snakket fornuft med henne?

Håper alt ordner seg til det beste iallefall12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror Perser er på en liten tur til søsteren sin og ble borte noen dager, men hun kommer nok snart tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan du ikke vise søstra di de svarene som har kommet her? Da forstår hun kanskje at det ikke er bare er du som mener det du gjør, men alle andre også...og så innser hun kanskje at hun kommer til å drite seg fullstendig ut, og det er det vel ingen som har lyst til?? Det er jo fullstendig taktløst og helt på jordet å stille opp i brudekjole i en annens bryllup! Da jeg giftet meg i sommer hadde jeg invitert ei venninne fra et annet land jhvor de har flotte nasjonaldrakter, men hun hadde ikke denne på seg da hun ikke ønsket å ta oppmerksomheten fra bruden! Det er jo slik det skal være. Uansett: Folk kommer til å føle med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan jo si til søstra di at det er synd at hun vil "bruke opp" muligheten til å gå in brudekjole når det ikke er hennes eget bryllup. Det å ha på seg en sånn kjole, er jo noe de fleste gjør bare en dag i hele livet, og selv om man gjerne skulle følt seg så fin litt oftere, så er det jo liksom sånn det skal være. Si til henne at det er jo synd at hun skal bruke opp denne følelsen i ditt bryllup. Hva om hun skal gifte seg selv om en stund, og allerede har hatt opplevelsen av å være prinsesse for en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...