Gå til innhold

hva vasker du sengetøy med?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vasker ikke sengetøy sammen med undertøy, for da forsvinner alltid en eller annen truse inn i dynetrekket...

Og jeg HATER det! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også bare to, men jeg synes det blir fult nok i maskina med bare sengetøyet jeg. Dersom jeg har hvitt sengetøy og blått laken (har bare blå eller svarte laken) så vasker jeg ikke lakenet sammen med, da hiver jeg heller inn noen håndklær for å fylle opp.

"vintersengetøyet" fyller maskina alene uten laken, det er tykkere og mer plasskrevende.

Jeg vasker kun STORE ting som håndklær sammen med sengetøyet, ellers forsvinner det småting inni dynetrekket. Dessuten liker jeg gjerne å hive det rett i tørketrommelen (i alle fall på vinteren. Venner meg vagt til å ha tørkeplass ute nå, det har jeg ikke hatt før i sommer, og når alt tørkes inne, da tørkes sengetøy i trommel), og jeg tromler ikke undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hele settet i en vask, selv om det egentlig er for mye for maskinen. Den blir jo helt full..

For en vaskemaskin er full når den er rett over halvfull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange flinke husmorsemne her er! :ler:

Eg vaskar to forskjellige vaskar: lyse og fargar.

ALT i ett, 60 grader. No matter what. Blir sånn passe reint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker sengetøy på 60 eller 95 grader, to dynetrekk, fire putvar og ett stort dobbeltlaken - det er mer enn nok til en maskin. For full maskin gjør at tøyet ikke blir rent nok, og akkurat sengetøy synes jeg er viktig at blir skikkelig rent.

Så jeg skjønte ikke helt argumentet til TS - når man ikke fyller maskinen, så er det ingen vits i å vaske sengetøyet.... ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasker sengetøy sammen med alt annet som skal vaskes på 60 grader, enten det er smekker, sokker, underbukser, kjøkkenhåndklær. Vi vasker alle truser og boksere på 60 grader.

Om 95 gradersvasken jeg vasker ikke er full, slenger jeg med bomullstøy som det ikke er plass til på 60-gradern. (Jeg vasker ofte 95 grader på grunn av småbarn med rumpekluter og - håndklær.)

Det er imidlertid et eller annet med det estetiske (eller hva jeg skal kalle det) som plager meg ørlite om jeg vasker 95-gradersvasken sammen med enkelte ting. Jeg vasker for eksempel aldri sengetøyet sammen med 95, men kan helt smertefritt vaske håndklærne sammen med 95. Dét er jo litt rart for alle bakteriene dør jo ved 85 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ikke sengetøy sammen med undertøy, for da forsvinner alltid en eller annen truse inn i dynetrekket...

Og jeg HATER det!  :sjenert:

Samme her. :ler: Jeg vasker som regel håndklær sammen med sengetøy hvis jeg ikke har nok sengetøy til å fylle opp maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker sengetøy for seg selv på 80 grader

Håndklær og kjøkkenkluter o.l. 95 grader.

Samme her. Og alt av ungenes undertøy går på 95 grader, mens mine blonder og mannenes boksere går på 60 grader. Alt av kjøkkenkluter og håndklær går også på 95 grader. Heller rent og fort slitt enn møkkete..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som oftest passe i maskinen med 1 dobbelt laken (ev. 2 enkle), 2 dynetrekk og 2 - 4 putevar.

(Og når jeg skifter på sengene er det på "to-og-to", det passer bra her i huset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...