Gå til innhold

hva vasker du sengetøy med?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

vi er to stk, og det tilsier at sengetøyet kan ikke vaskes alene...... da blir det aldri vaska, for å si det slik....

men vaser dere det sammen undertøy på 60 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker det av og til sammen med håndkler, men maskinen vår er så lite at to putevar, ett kjempelaken og to dynetrekk fyller godt nok opp til å kunne vaskes alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker gjerne sengetøy i sammen med håndklær.

Alt som går på 60 grader kan puttes i samme maskin.

Vi gjør det samme. Vi har en vaskemaskin som tar 7 kilo tøy, så det er plass til mye der. Men det hender ofte at jeg vasker sengetøy alene også, fortsatt på 60 grader, hvis jeg ikke har annet å vaske sammen med sengetøyet eller ikke har lyst tilå vente til jeg har flere ting som kan vaskes sammen med dette.

Endret av Bobeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det blir mer enn fullt nok med to dynetrekk og to putevar, så det vaskes for seg (på 60 grader). Lakenet vaskes enten sammen med andre laken, eller sammen med håndkler og annen kokevask.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy vaskes sammen med håndklær og kjøkkenhåndklær/kluter på 95grader!

Edit: 95 grader selvsagt... ikke 90... :sjenert:

Endret av Festus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er to stk, og det tilsier at sengetøyet kan ikke vaskes alene...... da blir det aldri vaska, for å si det slik....

Hvorfor skulle man ikke kunne vaske sengetøy sammen med undertøy??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker det stort sett alene. Sengetøy + laken til to personer er mer enn nok i vaskemasinen. Synes fort det blir så krøllete om jeg stapper den helt full.

Men, har noen ganger hevet inni et håndkle eller to, evt. kjøkkenhåndklær. Det vaskes på samme temperatur, så ser ikke noe problem i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengetøy kan man da vaske sammen med hva som helst som tåler samme temperatur, så lenge fargene kan vaskes sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker? I en svær kjele? :overrasket:

på 90 grader da som er koking.

Ser at dere har begynt å diskutere litt undertøy og. Hørte for ikke så lenge siden ett program på radioen med noen legeforskere. Mye av plagene i underlivet kom av at kvinner hadde fint undertøy som ikke kunne vaskes på høy varme. De hadde funnet ut at alt undertøy skal kokes (90-95 grader) og i hverdagen var bare bomullsundertøy dugande som undertøy. Silke ol kan gi plager i underlivet og blir heller ikke tilstrekkelig rent siden den ikke kan kokes.

Hygienesykepleieren på jobben vår sa på et kurs at det var akkurat det samme hva man samlet på 90 grader, om det var forskjellige beboere sine klær, vaskeduker og truser osv, siden det ble kokt

Endret av juliannae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammen med undertøy ph håndkle her og.

men synes d r litt skummelt,hva skjer om man putter maskinen for full? det står 5 kilo på min. kanke akkurat begynne å veie heller.... :ler:

bruker en omgang vask mye strøm i grunnen?

maskinen min bruker ca en og halv time på en vaske på 40 grader, bruker dn mye strøm? nå i disse strøm dager.. jeg prøver å samle opp mest mulig, og ikke vaske litt av gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker sengetøy enten alene, dersom jeg har flere sett som skal vaskes, eller sammen med håndklær. Da vasker jeg på 60 grader, men noen ganger på 90. Hvis jeg ikke har noe annet å vaske det sammen med vasker jeg det sammen med klær, på 60 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...