Gå til innhold

Purrring på regning som vi mener er feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt elektriker hos oss, og de sendte selvfølgelig regning da jobben var gjort. Problemet er at de har tatt seg betalt for mer enn de har gjort, og at noe av arbeidet er dårligere utført enn kontraktsbeskrivelsen sier.

Da vi fikk se regninga ba vi firmaet sende oss en ny regning der overfaktureringen ble fjernet, samt at vi vil ha kompensasjon for det dårlige arbeidet. (Elektrikeren fulgte ikke tegningene, slik at en lampe ble avglemt og måtte ettermonteres. Dermed måtte det legges åpent elektrisk annlegg i stedet for skjult :sur: )

Hva kan vi gjøre? Vi vil jo ikke at dette skal gå til inkasso.

Hva ville dere sagt var en grei kompensasjon i dette tilfellet? Jeg tror vi pleier å være for snille i slike tilfeller :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sendt et brev hvor dere bestrider regningen og forklar hvorfor.

Da kan firmaet ikke sende det til inkasso.

Skrevet

Takker for raskt svar. Da er da bare å finne fram penn og papir...

Skrevet

Viktig å kunne dokumentere dette.

Skulle firmaet allikevel sende det til inkasso så har dere bevis på at kravet er omstridt. Da kan faktisk ikke inkassoselskapet gå videre med saken.

Skrevet

Kanskje det er bedre å sende en mail, da er jo tidspunktet for sending dokumentert?

Skrevet

Du må gjerne sende en mail.

Be om bekreftelse på at den er mottatt.

Det viktigste er at du kan vise til at du bestrider regningen.

Skrevet
Kanskje det er bedre å sende en mail, da er jo tidspunktet for sending dokumentert?

Hvis firmaet har telefax, kan dette også brukes. Jeg er nok litt gammeldags av meg, men jeg stoler mer telefaxen og kvitteringen fra denne, enn andre sendingsalternativer. Dessuten kan en sende med vedlegg som ikke kan overføres til datamaskinen (som for eksempel oppdragstegningen deres, og tegning av hva som har blitt gjort/avviker fra oppdragstegningen).

Skulle kravet gå til inkasso stemmer det at så lenge det kan vises til at kravet er klaget på, kan ikke kravet kreves inn med det første. Da må inkassoselskapet undersøke med deres kreditor om kravet er rettmessig eller ikke. Derfor er det viktig å samle på alt av dokumentasjon, og kvitteringer på at okumentasjon er oversendt elektrikerselskapet.

Når det gjelder hva som er en grei kompensasjon for problemet deres har fått, kan kanskje Forbrukerrådet hjelpe dere med å finne svaret hvis dere legger frem saken for dem. Du kan for eksempel ringe og forhøre deg om hvilken dokumentasjon de trenger for å uttale seg om saken, hvis dokumentasjon er nødvendig og hvor det eventuelt skal sendes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...