Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man det mens man går på p- piller? noen som vet?

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest nassenøff
Skrevet

hei!jeg kan bare svare for meg selv.jeg har ikke opplevd det før jeg slutta på pilla for noen uker siden.iallefall ikke som jeg kan huske.men det kan jo hende det er fordi jeg ikke har vært obs på sånne ting før.

du ble vel ikke så veldig mye klokere av svaret mitt,men=)

Skrevet

Jeg trodde det var slik at du måtte ha eggløsning for å få el-slim, og at man ikke har eggløsning mens man går på p-piller?

Gjest Blondie65
Skrevet

P-pillen forhindrer eggløsning så når du ikke har eggløsning kan du vel heller ikke ha andre følger av det?

Skrevet

jeg hadde el-slim mens jeg gikk på p-piller..

eller samme type utflod som el-slim et par dager i hversyklus, men det er sikkert ikke el-slim, men var helt likt

Skrevet

Jeg mener at noen P-piller ikke hindrer eggløsning, men skal forhindre at egget fester seg. Kan det forklare noe?

Skrevet
Jeg mener at noen P-piller ikke hindrer eggløsning, men skal forhindre at egget fester seg. Kan det forklare noe?

Det är fel.

från Wikipedia

P-piller fungerar genom att genom tillförande av hormoner påverka menscykeln, och ägglossning förhindras. De påverkar även slemmet i livmoderhinnan för att förhindra att spermier tar sig in i livmodern, och slemhinnan i livmodern så att ett befruktat ägg inte kan fastna och utvecklas. När p-piller används rätt skyddar de mot graviditet i 99.5% av fallen.

norska Wikipedia skriver de:

P-piller hemmer eggløsning og follikkelmodning i eggstokkene. Østrogenkomponenten gir negativ tilbakemelding på hypofysen og hemmer utskillelse av follikelstimulerende hormon (FSH). Dette bidrar til at follikelmodningen i eggstokkene ikke stimuleres.

vårdguiden.se

P-piller förhindrar ägglossning och därmed möjligheten att bli gravid. Det påverkar också livmoderns sekret så att spermierna får svårt att tränga in.
Skrevet
Det är fel.

från Wikipedia

norska Wikipedia skriver de:

vårdguiden.se

Der må jeg faktisk rette deg. Noen mini piller faktisk hindrer ikke eggløsning, men hindrer sæden å nå fram til egget. Minipillen uten østrogen men med lav gestageninnhold hindrer ikke eggløsning, bortsett fra minipillen Cerazette. Der er gestageninnholdet mer enn enn f.eks. Conludag. Når man snakker om P-pillen er det faktisk (og det tror jeg også) ingen som man får eggløsning med.

Skrevet (endret)

OK. Minipiller har jag faktiskt inte tittat på alls. För mig har det inte varit något alternativ varken tidigare eller nu, jag vill ha en säker prevension utan exakt tidsmatchning (och gärna utan hormoner).

Milipille på Wikipedia

Minipiller virker vesentlig ved at sekretet i livmorhalsen blir mer seigt og ugjennomtrengelig for sædceller, samtidig som endometriet blir mindre mottakelig for implantasjon av befruktet egg. Progestiner gir også negativ feedback til hypofysens produksjon av luteiniserende hormon (LH), og bidrar dermed til hemming av eggløsningen.

Hemming av egglösningen, betyder det att man har, eller inte har ägglossning?

Endret av Furstina
Skrevet
OK. Minipiller har jag faktiskt inte tittat på alls. För mig har det inte varit något alternativ varken tidigare eller nu, jag vill ha en säker prevension utan exakt tidsmatchning (och gärna utan hormoner).

Milipille på Wikipedia

Hemming av egglösningen, betyder det att man har, eller inte har ägglossning?

Hemming; Da har man ikke eggløsning. Hvis du ønsker prevensjon uten ¨så mye hormoner så kanskje er Minipillen Cerazette noe for deg.. Hindrer eggløsning, og man har faktisk 12 timer på seg til å ta pillen. Alstå man må ikke ta den til samme klokkeslett hver dag.

Skrevet

Då har jag lärt mig nåt i dag också :)

men p-piller eller mini-piller är inget för mig, jag har kopparspiral för andra gången nu och är otroligt nöjd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...