Sukkersøta Skrevet 27. september 2006 #1 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg er ganske nyannsatt og er syk i dag. Har vært ansatt i 1 mnd. Er i 1 års vikariat. min arb. giver sier at jeg må ha sykemelding for denne dagen, er det vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. september 2006 #2 Del Skrevet 27. september 2006 det er nok ganske normalt når man er nyansatt ja, mener å huske at man må ha jobbet i tre mnd (?) før man har rett til å bruke egenmeldinger og i forhold til vikarbyrå så tror jeg det er snakk om at man må ha jobbet så og så mange timer, som nok tilsvarer noen måneder sammenhengende, rundt regnet. og skjønner at det er ukult å måtte til legen når du tror du klarer deg med en dag, men gjør det du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hardcore Skrevet 27. september 2006 #3 Del Skrevet 27. september 2006 Jepp, må ha vært ansatt i 3 mnd for å ha rett itl å skrive egenmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkersøta Skrevet 27. september 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 27. september 2006 Okei...takkn for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 27. september 2006 #5 Del Skrevet 27. september 2006 Jepp, må ha vært ansatt i 3 mnd for å ha rett itl å skrive egenmelding. ← To måneders ansettelsestid før man kan bruke egenmelding iflg. folketrygdloven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2006 #6 Del Skrevet 27. september 2006 -hvis du derimot var hjemme med sykt barn, trenger du ikke sykemelding, for du kan være hjemme med sykt barn etter fjorten dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. september 2006 #7 Del Skrevet 28. september 2006 Det er 2 måneder man må ha jobbet for å bruke egenmelding. Det gjelder både en selv og barna. Det sier loven. Noen har abdre lokale avtaler (som er bedre for arbeidstaker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå