Gå til innhold

små kuler/nupper på penis...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde "tilfeldig" sex...og kjente med hånd (og munn) at det var små nupper på penis....rart...kan dette relateres til en "kjent" kjønnssykdom...eller er bare dette noe noen har - uten at det er "farlig" eller smittsomt?

Takknemlig for svar.... :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Nok en gjest
Skrevet

Jeg er gutt og har også noen "nupper" på penis. Jeg vet at hos meg er det hårsekker. Noen større, noen mindre - av og til er det litt fett/talg i noen og da er de større. Dette varierer. Som regel er de temmelig små, men er penis hard kommer de tydeligere frem. Disse nupper er jo ikke på hodet, men på huden langs penis. Er det på hodet/glansen kan jeg ikke hjelpe deg med hva det kan være. Håper dette hjalp deg noe.

Skrevet

Dette er HELT normalt, og skal ikke forbindes med noen kjønnssykdom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ble du letta nå :briller: ?

Mogens

Gjest Anonymous
Skrevet

Mogens!

Dette vet du tydeligvis litt om uten at jeg skal grave for mye...he he....men du mener altså at små nupper nedover hele penis ikke nødvendigvis er annet enn utslett eller liknende...ikke kjønnssykdom?

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trodde det samme for vel ett år siden, trodde det var kjønnsvorter.

Fikk meg time hos legen, han fortalte meg at det var naturlig.

Det som er utenpå penis er nok mest sannsynlig talgkjertler, vist du har noe på hodet å de har vært lik lenge er det nok kranspapler.

http://www.hudlegekontoret.no/pasinstr/kranspapler.htm

Det bildet er vel godtatt her?

Alt dette er for å sørge for at det kommer nok fuktighet/fett på penis.

• 6 år senere...
Skrevet

jeg har også noen klumper nederst på staken. men det forsvinner når pikken er "fuktig" etter sex eller etter en dusj. rart. :sengekos:

:rødme: :regn: og jeg har ofte sex.

• 1 år senere...
Skrevet

er de lettere og bli kvitt om man klipper av noe av håret eller rett og slett barberer av alt håret på den? jeg har også noen vite streker på framhuden (like foran penishodet og det er ikke kranspapler)det går an og dra de vekk og det kjennes ut som gummi jeg har prøvd og dra av alt og det so helt normalt ut i en dag men dagen etter var det flere der og de har ikke forandret seg etter dette hva kan det være?

(har ikke hatt sex enda men onanerer 2-3 ganger i uken)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Nupper på penis:

Hei, Så vidt jeg kan forstå, dreier det seg om små talgkjertler i huden på penis, under forhuden og på pungen. I noen tilfeller kan utførselsgangene fra kjertlene bli tette. Da vil det samle seg talg i kjertelen og som fører til små utvidelser. Dette er nærmest normalt, og krever ikke behandling. Når du er litt sår i huden over penis, kan dette være en hudforandring av f. eks. sopp. Du kunne forsøke reseptfrie Canestenkrem i en ukes tid. Blir det ikke bra etter det, og du har plager, synes jeg du skal få fastlegen til å se på det, men hvis dette har kommet i løpet av kort tid og du er seksuellt aktiv, kan dette godt være kjønnsvorter. Detter skyldes en infeksjon i huden med vortevirus, og er egentlig ikke så ulikt det man får av vorter på hender og føtter, bare at lokalisasjonen vanligvis oppleves som mer pinlig for den som har det.

Kjønnsvorter er meget vanlig. Enkelte studier viser at så mange som 70-80%; av seksuelt aktive en eller annen gang har blitt smittet med vortevirus seksuelt. Mange får aldri synlig vorter og er derfor ikke klar over at de har hatt infeksjonen.

Dette finnes flere behandlinger for kjønnvorter. Det er vanlig at man i første omgang går til fastlegen å får resept på Conyline eller Wartec. Dette pensler man på vortene, og det innholder en cellegift som ødelegger vorten. Behandlingen må ofte gjentas.

Hvis man ikke har effekt av det kan vortene enten fryses eller brennes. Det vanligste er å bruke frysebehandling.

Det har også kommet ett nytt produkt som heter Aldara. Dette er en krem som smøres på, den stimulerer en immunreaksjon som bekjemper virusinfeksjonen. Denne behandlingen brukes 3 ganger i uken over flere uker, opptil 12 uker.

Felles for alle behandlingene er at vortene har en tendens til å komme tilbake. Hvis man ikke behandler vortene forsvinner de vanligvis av seg selv i løpet av noen månder eller innen ca 1 år. Det er ikke sikkert man er helt kvitt infeksjonen selv om alle de synlige vortene er borte, det kan fortsatt være virus igjen i huden. Man bør bruke kondom så lenge man har synlige vorter. Man bør også unngå barbering av kjønnshår når man har vorter da dette kan være med å spre vortene utover.

Hvis du har hatt disse nuppene i lang tid og du ikke har debutert seksuellt kan det godt være talgkjertler du ser. Noen har store slike talgkjertler på pungen, penis skafftet og av og til rundt penishode. Det kan se ut som vorter, men er helt ufarlig og trenger ingen behandling. De sitter da som regel i hårroten og er for den som har sett det før lett å kjenne igjen.

Dette er de 2 forslagene som er mest nærliggende å tenke på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...