Gjest Orinoco Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Jeg reserverte meg så tidlig som i januar 2001 mot uadresert reklame og telefonsalg, og etter det har jeg aldri vært plaget med dette, helt til nå... Den siste uken har jeg mottat to oppringninger fra Bodyform Norge (de som ringer sitter på Sortland Callingsenter), hvor de vil tilby meg et eller annet tanning produkt gratis. Merkelig synes jeg, for det første har jeg reservert meg og for det andre står ikke mitt mobiltelefonnummer i noen telefonkatalog eller er søkbart hos mobiltilbyderens sms-tjeneste. Og ikke kan de svare på hvor de har fått nummeret mitt fra. Jeg trodde slike som dreiv med reklame og telefonsalg var pliktige til å sjekke listene sine mot Brønnøysundsregisteret jeg? Lurer på om jeg skal ringe dem i morgen bare for å høre, hvor de har disse ringelistene sine fra... Noen her som har peiling på slikt?
Viviwoom Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 tror de er pliktige til å oppgi hvor de har telefonnummeret ditt fra. Tror jeg da, iallefall. Også burde det holde å si at du er reservert. Da skal de slette deg fra listene sine.
Gjest Orinoco Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 tror de er pliktige til å oppgi hvor de har telefonnummeret ditt fra. Tror jeg da, iallefall. Også burde det holde å si at du er reservert. Da skal de slette deg fra listene sine. ← Disse har jo ikke klart å slette meg fra listene, hun var faktisk tvilsom til at jeg hadde blitt oppringt av fra dem før.
Gjest prestekrage Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Disse ringer meg også med jamne mellomrom! Og hver gang lar jeg de fortelle hele leksa si (for de er jo uavbrytelig uansett). Så til slutt takker jeg for tilbudet, men sier at jeg ikke har behov da jeg er adoptert fra *ett eller annet land i afrika*... Ikke pent å lyve- men utrolig gøy å høre reaksjonen.... PS: Alle selgere på telefon er PLIKTIG til å informere om hvor de har kjøpt listene sine fra dersom du spør etter det. Og ved spørsmål er de også PLIKTIG til å informere om tlfnr. til firma...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå