Respect Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Hva gjør man med en kjæreste som er spillegal? Han bruker i perioder sykt mye tid på på poker, og dette går utover både kjæreste, venner og skole, noe han innrømmer selv. Vi bor ikke sammen, så jeg er nok ikke helt klar over hvor mye tid han egentlig bruker på det. Jeg frykter at det er mye mer tid enn jeg tror det er. Han sier at det går utover studiene i altfor stor grad. I løpet av det siste 1,5 årene har han tapt over 10 000 kroner på pokeren. I perioder spiller han langt utover natta og dette går dermed utover søvnen og skolen dagen etter. Når han taper spiller han bare enda mer for å vinne tilbake, og dette blir bare en ondere og ondere sirkel. Han sier selv han er spillegal, men vet ikke helt hvordan han skal gripe situasjonen an. Han sier at han skal trappe ned spillinga, men jeg er redd at dersom han får en dårlig periode er det pån igjen. Jeg har spurt om det er noe jeg kan si eller gjøre, men får ikke noe svar. Er det andre som er i samme situasjon?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Kjære deg! Jeg er (heldigvis) ikke i samme situasjon som deg, men kjenner til problemet. Finees flere slags behandlingstilbud mot spillegalskap nå, lett å søke det opp på google. Be kjæresten din ta en tur til fastlegen sin, h*n henviser nok videre til rette behandling. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå