Arielle Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Vi har kjøpt en MacBook fra USA, når vi bruker windows finner vi ikke ut hvor vi skal trykke for å få alfakrøll... Noen som vet?
Gjest Gjest_Arielle_* Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Har prøvd alle knappene ved siden av enter..Den rett ved siden av er en æ. Mente du at vi skulle trykke på noe i tillegg?
Scully Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 På det norske og i alle fall en del av andre lands tastatur, er alfakrøll mellom æ og "enter". Stjerne og alfakrøll deler knapp. Skal ikke trykke noe samtidig. Skal se om jeg finner info om det amerikanske.
Scully Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 den er ikke sammen med 2-tallet heller? prøvd å trykke eple+2?
Gjest Kaffomann Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Shift + 2 er alfakrøll på amerikans tastatur.
Arielle Skrevet 26. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2006 (endret) shift+2: " Eple+2: 2 Ingen knapp mellom æ og enter I OSX er knappen over enter alfakrøll, men ikke i windows. Den er skrevet på sammen med totallet på maskina, men man skal trykke et helt annet sted. Sånn er det med mange andre tegn også, det er nesten ingenting som er der hvor det står det skal være, alt er på det stedet de er på det norske tastaturet... Litt forvirrende Endret 26. september 2006 av Arielle
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 Forsøk å spørre på mac1.no, hvis du ikke får svar her.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Det at ting er der de ville vært med norsk tastatur er vel på grunn av tastaturinnstillingene dere har lagret (under system preferences?). Jeg kjører ikke windows på min MBP, men prøv shift+eple+2 eller alt+eple+2... Eller prøv å endre tastaturinnstillingene...? hadde vært interessant å høre hva dere kom fram til. På macen min med norsk tastatur er @ den nederste av knappene til venstre for enter.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Det at ting er der de ville vært med norsk tastatur er vel på grunn av tastaturinnstillingene dere har lagret (under system preferences?). Jeg kjører ikke windows på min MBP, men prøv shift+eple+2 eller alt+eple+2... Eller prøv å endre tastaturinnstillingene...? hadde vært interessant å høre hva dere kom fram til. På macen min med norsk tastatur er @ den nederste av knappene til venstre for enter. ← Altså det jeg mener, tror jeg, er at når dere har stilt inn på norsk tastatur når det "egentlig" r engelsk blir vel ting litt andre steder, uten at det skal være noe stort problem...
Arielle Skrevet 27. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2006 Det at ting er der de ville vært med norsk tastatur er vel på grunn av tastaturinnstillingene dere har lagret (under system preferences?). Jeg kjører ikke windows på min MBP, men prøv shift+eple+2 eller alt+eple+2... Eller prøv å endre tastaturinnstillingene...? hadde vært interessant å høre hva dere kom fram til. På macen min med norsk tastatur er @ den nederste av knappene til venstre for enter. ← Shift\alt+eple+2 funka ikke. Grunnen til at vi har norsk tatstatur er pga at vi har stilt det inn selv ja, fordi vi gjerne vil ha æøå. Knappen til venstre for enter er en æ på norsk og et apostrof på amerikansk tastatur. På det merikanske tastaturet er det shift+2 som er alfakrøll. Vi har løst greia med at vi kan stille over til amerikansk tastatur med å trykke ctr+shift+0, så vi gjør det når vi skal ha alfakrøll. Finner rett og slett ikke ut hvor alfakrøllen kan være ellers...
Scully Skrevet 27. september 2006 #12 Skrevet 27. september 2006 Det er mulig dette er pga at alfakrøll på det norske tastaturet er ved siden av æ/enter. men mangler du den tasten - så er det jo ikke mulig å få det til. Eneste løsningen jeg kan se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå