Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Fikk en rød varsellampe på vei hjem i dag. P/S lyser rødt. Hva betyr det og hva skal jeg gjøre?
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Har du ikke en instruksjonsbok du kan se i? Det følger jo med alle biler, og der står det hva de forskjellige symbolene betyr. Når det er sagt så pleier røde varsellys i bilen å bety at det er noe som må skiftes/fikses med en gang, mens gult lys betyr at noe må skiftes/fikses snart.
TheHairyToothfairy Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 (endret) Høres ut som det er ganske mye mulige issues. Er håpløst å sitte her og gjette seg fram, ta bilen med på et verksted. Endret 26. september 2006 av MoskvaMorten
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Dumt å ta med bilen til et verksted hvis det er en pære som er gåen. Nei du får lete i instruksjonsboka. Fikk en gang en varsellampe med stoplight opp da jeg lånte faren min sin bil, den kom hver gang jeg bremset, og det var ikke verre feilen enn at en bremselyspære var gådd. Det fiksa jeg selv.
14062003 Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 PS? Er ikke det noe med bremsene? Mener det står det på antispinnen eller noe sånt i vår bil. Men den er gul. Gul = bør fixes snart Rød = stopp umiddelbart
Gjest Jente_81 Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Jeg jobber på verksted, hvordan bil er det?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 Er en toyota, diesel Viss mine tyskkunnskaper ikke er helt på bærtur så er det servostyringen som lyste. Var egentlig tenkt å kjøre innom et verksted dagen etter, men da lyste ikke varsellampen lengre... og siden jeg hadde dårlig tid så ble det utsatt. Nå har ikke lampen lyst igjen siden. Bør vel kanskje få sjekket det ut uansett?????
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Kan det være at det begynner å bli lite servoolje? I så fall bør du få sjekket det ganske fort. Det kan nok stemme at det er servoen P/S betyr vel power steering. Du kan selv sjekke om det er lite servoolje, bare google servoolje så får du opp instruksjoner.
greta99 Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Jeg hadde en sånn rød lampe som lyste og ringte først samboer, han sa han ikke hadde peiling (hehe), og ba meg ringe verkstedet. Ringte de, og de visste heller ikke hva det var, for det kunne være mye forskjellig. Vel ute, må de koble seg på motoren med laptop, bare for å oppdage at laptop ikke funker... Jeg sto 3 kvarter og hang i en hall full av bilder fra Vi Menn (klisjeen lever godt) mens 3 gutter sto og fiklet med dataen. Til slutt sa de at det var noe med innspørytningen, og de hintet om at jeg kjørte på for lavt turtall. Det var visst dyrt å fikse, og de sa at jeg én gang i uken måtte kjøre i 1 minutt i 70 km på 2. gir for å "blåse ut et eller annet". Tror du jeg var flau da jeg lå i 70 i 2 gir rett fram? Men herregud, så ille er det heller ikke, nå har jeg fått samboeren til å ta jobben. Han tar seg en tur ut en kveld i uka nå Så læringen kan kanskje være at selv verksted gutta ikke alltid vet hva de der lampene er. Men kanskje greit å sjekke...
14062003 Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Var det et merkeverksted???? Om så, hadde jeg klagd - og bytta verksted. At du må blåse ut motoren er jo bare for å beholde effekten, ikke for å unngå røde varsellamper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå