Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst, jeg er voksen.

Min mor døde for 5 år siden. Det var helt fryktelig, og gjør fremdeles vondt å tenke på.

Min far har funnet seg en venninne. Jeg vet ikke hvordan jeg takler det. Hvordan skal man takle det? Jeg gruer meg til å møte henne. Min far har flyttet til en annen side av landet, så det blir jo ikke slik at jeg treffer på de hele tiden. Men likevel...Tanken på at pappa skal være glad i noen andre enn mamma...

Jeg føler jeg får dårlig samvittighet overfor min mor hvis jeg liker den nye venninnen.

Dette blir jo noe helt annet enn om det var en skilsmisse, for da er det jo en konflikt...

Kan noen fortelle meg litt om hvordan dere har reagert i en slik situasjon.

Jeg vet jo at det blir fryktelig vanskelig for den nye venninnen å forholde seg til meg og

Jeg er redd for å glemme minner jeg har fra min mor... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, jeg skjønner at det føles fryktelig vanskelig. Jeg har ikke vært i samme situasjon så helt klarer jeg ikke å sette meg inn i det.

Jeg fikk likevel lyst til å gi deg ett lite råd som kanskje kan være aktuelt for deg. Det er å være åpen overfor din far og hans nye kjæreste om hvordan du føler det. Det er sikkert veldig vanskelig situasjon for dem også. Åpenhet gjør imidlertid ting så mye enklere.

Ønsker deg lykke til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...