Gå til innhold

glemte å ta den første pillen på nytt brett

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg går på trionetta. På søndag skulle jeg ha begynt på nytt p-pille brett, men glemte det ut. så på mandag var det jeg begynte på nytt brett, og hoppet over en dag med piller. Tenkte det kanskje ikke var så farlig siden de hvite siste pillene en tar i en uke heller ikke inneholder noe beskyttelse...

typen min kummer hjem fra en lang tur til helgen og jeg er nå livredd for at v må avstå fra sexkun fordi jeg glemte en dag?? er det lett å bli gravid rett etter mensen??

(tåler ikke kondom..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra felleskatalogens pakningsvedlegg:

· Dersom du har glemt én tablett i uke 1

Ta siste glemte tablett så snart du husker det (selv om det innebærer at du tar to tabletter samtidig) og ta neste tablett til vanlig tid. Bruk ekstra prevensjon (barrieremetode, f.eks. kondom) i tillegg de neste syv dagene. Dersom du har hatt samleie i uken før den glemte tabletten, er det mulig at du kan bli gravid.

Så ja, at du er for sent ute med en pille KAN uteløse eggløsning, og du kan bli gravid.

Gjest lykkelita
Skrevet

men regner ikke med at det er så stor sjangs for det da:)

Skrevet

Man skal aldri ta sjanser hvis graviditet er uønsket. Du må nok avstå fra sex eller bruke annen prevensjon frem til mandag i neste uke (altså en uke fra du glemte pillen)

Man kan jo gjøre så mye annet seksuelt enn å ha samleie, så om du ikke tåler kondom er ikke alt håp ute :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...