ceca Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Det sies at man kan ha vannårer ( grunnvann) under huset. Og at man ikke skal passere seng / sofa oppå disse, pga stråling.Og at man kan bli syk / dårlig. Er det noe hold i dette? Få man sjekket huset, og det går vannåre tvers gjennom stua /kjøkkenet,hva da? eller om det går tvers gjennom soverommet. Hva skal man evt. gjøre? flytte er vel ikke akuratt løsningen. Grunnvann har man jo overalt. Ceca
Malama Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 "Det sies". Av hvem? Aldri hørt om dette nemlig... 1
Gjest Deception Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Det "sies" vel mest av dem som helt tilfeldigvis selger tjenester for hvordan man kan "måle" og "bli kvitt" denne typen farlig stråling. Høres ut til å ligge på linje med å bruke ønskekvist for å finne vann. 1
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Vann avgir da ikke noe farlig stråling! Kanskje du blander med radioaktiv stråling fra visse typer grunnfjell? Radonstråling kan f eks være et reelt problem. 1
ceca Skrevet 26. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2006 Dt er nok de som selger tjenestene ja som sier dette. Men det er og noen innen alternativ medisin som sier at man kan regere på stråling fra dette. Ikke alle mene at man kan kjøpe noe for å forhindre dette, men at man må flytte seng / sofa ... Derfor spør jeg om det egentlig er noe hold i dette. Jeg er enig i at vann ikke avgir stråling, Og ja, radon kan være et problem, men det er ikke det jeg tenkte på. Grunnen e at jeg selv er dårlig, og to nalterative medisinere har uavhengig av hverandre sagt at jeg har mye stråling i huset, og dette gjør meg dårlig Og det er ikke mye elektrisk stråling her, for det har vi sjekket. Begge disse alternative medisinene har hjulpet mange i familien med problemer, så vi kjenner dem og vet at de ikke er ute etter å tjene seg raske penger. Og ingen av dem har noen fortjeneste i at huset mitt er full av stråling, da ingen av dem selger / videreformidler kontakt med noen slike selgere. Men takk for at dere svarer. Synes jo selv dette er litt merkelig..... ceca
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Jeg kjenner flere som har blitt friske av forskjellige plager etter at de har fått hjelp til å lokalisere jordstråling. Det verste er om f.eks sengen, som er en plass man oppholder seg over lang tid, er plassert i et felt med sterk stråling. Når vannårer krysser elektriske felter blir strålingen forsterket, og skaper ubalanse i cellene i menneskekroppen. Det finnes masse informasjon om jordstråling på internett for de som er interessert.
ceca Skrevet 26. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2006 Takk for den infoen, skal søke på nettet jeg ! Ceca
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Mine foreldre har fått gravd ned magneter et par steder rundt huset for å fjerne stråling/magnetisme. Min mor var svært plaget av utmattethet.. Dette er blitt bedre. Jeg vet ikke så mye mer om dette - for jeg vet egentlig ikke om dette er noe jeg tror på..
Mini_me Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Det er ikke alle som reagerer på vannårer. Noen opplever nakkestivhet og hodepine av enten å sitte et sted i rommet eller sove der. Dette kan en måle ved å bruke noen stålpinner. Litt merkelig, men det er nesten som to ønskepinner. Av og til kan det nytte å snu senga, eller legge ut jern for å avlede denne strålingen. Jeg reagerer ikke selv, men har flere i familien som gjør det....
ceca Skrevet 27. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2006 men hvordan kan man vite at man reagerer på strålingen? Og at det ikke er "noe annet". Nå tenker jeg ikke på sykdommer som er "lette å oppdage", men mere "generelle / ubestemmelige "plager. Som tretthet, uopplagthet, smerter, hodepine, søvnproblemer ol. Ceca
nea Skrevet 27. september 2006 #12 Skrevet 27. september 2006 Er en del i min familie som har vært plaget av dette. De ble stive i nakke og rygg, hodepine og følte det "trakk" fra vinduer, selv om de var lukket. Bestefar hadde isjas(?) og ble bedre når han og bestemor byttet side av sengen, det viste seg at det lå en vannåre under den ene delen av senga. De hadde en mann inne med sånne "ønskepinner" en pinne som går over i to og bøyer seg når det kjenner vannårer under. Jeg er fremdeles ikke sikker på om jeg tror på dette her eller om det er tilfeldigheter, men ser på det som et hvilket som helst anna kjerringråd
ceca Skrevet 28. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 28. september 2006 Ja, dette er litt vanskelg å tro på, da det er såpass diffust. Men om jeg og mannen min bytter sengeplass, da vl jeg tenke hee tiden på om han blir dårlig / reagerer på det. To hanglete foreldre er verre enn en.... men det er velø bare å prøve..? Så finner man fort ut om han / jeg reagerer på det. Ceca
Gjest Eir Skrevet 28. september 2006 #14 Skrevet 28. september 2006 (endret) men hvordan kan man vite at man reagerer på strålingen? Og at det ikke er "noe annet". ← Den beste måten å finne det ut på er å prøve. Dersom du får tak i noen som kan dette vil de gå over hele huset ditt, tegne opp ett kart for deg med hva de finner, og gi råd utifra det. Selv om noen er mere følsomme enn andre ovenfor slike ting så er det endel generelle tiltak som uansett ikke vil skade, som feks å prøve å flytte senga, kontorplassen eller andre steder du tilbringer mye tid. Men dette er jo ikke noe som kan bevises, eller noe sånt, det koker jo ned til tro/ikke tro, så det er jo noe du må finne ut av selv, om du synes det er verdt forsøket. Endret 28. september 2006 av Eir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå