Gå til innhold

Hjelp ! Kanin som mister pels...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kanin på 7 år (dverg-wedder). Hun har alltid vært så blank og fin i pelsen.

Men på søndag så jeg at pelsen hennes var litt matt. Og det sto sånne "dotter" ut over hele henne. De var bare å nappe ut. Og faktisk var det veldig mye å nappe ut. Røyte har hun alltid gjort da, men nå er det skikkelig ille.

Hun spiser godt enda, både pellets og høy og drikker vann. Jeg har kjøpt sånn vitamintilskudd som jeg har i drikkevannet hennes.

Jeg vet jo at begynner å dra på åra, men hun er jo ikke sååååååå gammel enda, vel....

Noen her som har opplevd lignende med sin kanin? Eller noen som har forslag til hva det kan være?

Takknemmelig for svar.

Skrevet

Det kan jo være vanlig felling, bare at den er kraftigere enn tidligere - kanskje på grunn av vær og /eller alder. Det er i hvert fall årstiden for det - min kanin har røytet noe vanvittig de siste ukene. Ville sett det an litt, og kanskje dratt til dyrlegen om du mistenker at noe er galt. Om det fortseter lenge, hun får bare, såre flekker eller pelsen ikke vokser ut igjen kan det være midd eller ringorm, men mest sannsynlig er det bare felling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...