Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rydder nemelig i dag :) Uff så mye det er å kaste ut, sikkert 20 kilo klær som jeg kvitter meg med. Jeg rydder mitt vår og høst, men uansett det blir så mye å kvitte seg med.

Hva beholder dere, og hva "kaster" dere nå i høst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff! Altfor sjeldent! Kanskje 1 gang i året.... :sjenert:

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Jeg foretar en større sortering av klær i klesskapet ved inngangen til hver ny årstid, eller rettere sagt etter storshopping for å handle inn essensielle klær for sesongen. Det meste havner på boden. Så boden er altså en annen historie, der står det endel store poser med klær og også masse kleskurver fullstappede med klær. Burde sikkert ha kastet/gitt vekk halvparten. Jeg finner frem de høst og vinterklærne fra tidligere sesonger jeg kunne tenke meg å bruke på nytt. Kvitter meg ikke med noe egentlig, alt havner stort sett på boden.. :sjenert:

Skrevet
Jeg foretar en større sortering av klær i klesskapet ved inngangen til hver ny årstid, eller rettere sagt etter storshopping for å handle inn essensielle klær for sesongen. Det meste havner på boden. Så boden er altså en annen historie, der står det endel store poser med klær og også masse kleskurver fullstappede med klær. Burde sikkert ha kastet/gitt vekk halvparten. Jeg finner frem de høst og vinterklærne fra tidligere sesonger jeg kunne tenke meg å bruke på nytt. Kvitter meg ikke med noe egentlig, alt havner stort sett på boden..  :sjenert:

Så genialt, jeg ønsker meg en bod :) Men det har jeg ikke, så da må noe bli borte. Jeg hater virkelig å kvitte meg med klærne mine :sjenert:

Gjest Annbjørg
Skrevet

Klærne til jenta mi må gies bort med jevne mellomrom, fordi hun vokser ut av dem. Og i samme slengen går jeg gjennom mine egne klær, og gir bort alt jeg ikke har brukt det siste halve året. Rydder 3-4 ganger i året omtrent.

Skrevet

Ganske ofte faktisk. I klesskapet mitt har jeg kun det jeg går med og trenger, alt annet legger jeg bort. Takler ikke rot i klesskapet.

Skrevet

Rydder i allefall en gang i året. Kaster klær jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å bruke, og selvsagt klær jeg ikke passer lenger. Eller, jeg kaster dem ikke, de gis til Fretex.

Skrevet

Sorterer ut 2-4 ggr i året. Pakker vekk sesongbetonte klær og setter det på loftet.

Ting jeg er lei av, gir jeg enten bort til venninne jeg har en slags bytteordning med, eller sender til Fretex.

Skrevet

Jeg rydder nok altfor sjelden. Sikkert ikke en gang i året en gang...

Har tenkt på det i det siste, burde nok ha ryddet i skapet ganske så snart. Begynner å bli alvorlig lite plass der nå. Tror kanskje jeg burde lokket sambo til å ta sitt også...

Skrevet (endret)

En gang i halvåret kanskje. Kjekt å ha lillesøstre man kan lempe det over på :-D

Er blitt flinkere til å kvitte meg med ting jeg vet jeg ikke kommer til å bruke, før tenkte jeg alltid at jeg kaaaan jo få bruk for det en gang. Men er det ikke brukt på et år, så forsvinner det.

Endret av Najs
Skrevet

To ganger i året i alle fall, før vinter og sommer. Blitt flinkere til å kvitte meg med det jeg ikke bruker nå, men fortsatt er det en del jeg kanskje kan få bruk for en dag... Det jeg legger bort går til Unicef.

Skrevet

Jeg kaster så sjeldent! Kaster etterhvert, hvis f eks en topp har fått hull eller lignende (som ikke lar seg reparere) kaster jeg den med en gang. bher hvor spilene har gått opp, kaster jeg og hvis klærne er ute av form kaster jeg eller legger i en pose til fretex. Har de blitt misfarvet, kaster jeg eller legger i pose til fretex. Tar vare på endel klær, og er glad for at jeg ikke kaster for mye, fordi f eks nå er grå dressbukse in igjen og det har jeg fra før av og er glad jeg ikke kasta den. :) Hender jeg rydder bort klær av og til, legger de bort for en stund. Har storopprydning en gang i året, da er det mest klær jeg ikke vil komme til å bruke igjen, selv om de er hele og fortsatt fine. Jeg kaster nesten aldri kjoler, de tar jeg vare på - har ikke hjerte til å kaste de selv om jeg vet at jeg aldri skal bruke igjen, så er minnene fortsatt der. :)

Skrevet

Hei.

Har faktiisk 2 soverom, så det ene er som ett kleskap.... Samler på altfor mye kjoler, skjørt og topper. Andre klær kaster jeg med det samme jeg føler for det.

Klær har også historie.

Rydder i klærne hver mnd. eller oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...