Gå til innhold

Refsnes Gods

Kath

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt Refsnes Gods til neste år og gleder oss masse! Er det noen som har eller som skal holde bryllupsfesten der? Hadde vært morsomt å høre hvordan dere har/skal gjennomføre det hele!

Når burde jeg ta kontakt for mer utdypende informasjon som meny etc?

Tok/skal dere ta bilder der eller et annet sted?

Jeg setter pris på alle svar :) *glleeeeedddeeerrr meg*!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Vi vurderte å ha Bryllupet på refnes gods, fordi det ligger nærmere der hvor vi bor,nemelig fredrikstad.

Vi bestilte en romantiskaften med middag og kos.Skulle ha et møte med hovmesteren om da eventuelt bryllupet der på refnes gods.

Min mann feiret 30år den helgen vi var der så jeg prøvde å få til en koselig overaskelse til han-med blomster champangne og stor frukt kurv.

Det var skuffelse på skuffelse-desverre.

De hadde satt inn et lite fat med fem små sjokolade biter-ingen blomster og en liten flaske med musserende vin.jepp jepp..glassene var det store skår i.

Til maten skjedde desverre det samme-fikk glass med et styggt skår i så det var så vitt jeg ikke skjærte meg i leppa.. Ble da litt irritert og sa i fra at slike ting skal ikke fåre komme på et hotell.(Er selv utdannet kokk og servitør)

Utsikten var rett i en betong søyle,så ikke en dritt av spisesalen bare de ved siden av oss.

salt og pepper bøssene satt fast i duken.he he.

hotellet mistet litt av sin idyll av at det lå en stor bolig blokk rett siden av.

OK.. satt på kvelden å koste oss med en liten dram føre vi skulle gå til sengs-for det var og er jo en koselig atmosfære der.

Snakket med en av damene i resepsjonen ang.solarium for det sto det i brosyren som var der..Hallo..dama sto å påsto at jeg ikke kunne ha sett det i dems brosyre..da henta jeg en hel drøss og sa at ..sorry skal du jobbe et slikt sted så må du vite hva dere tilbyr gjestene deres-nei sol hadde ikke de.

men smilte litt spakt da hun leste brosyren.liker ikke uhøfelige beteninger.

Maten var veldig nydelig.

Snakket med hovmester og ble vist litt rundt etter frokosten dagen etter.he he må litt le for han anbefalte oss rett å slett Losby gods.Men etter å ha snakket med hovmester ,så tror jeg nok ikke Refnes gods var det rette stedet for oss.

Men skal vi legge ned en del penger i et bryllup så skal jeg jammen være sikker på at gjestene våres får rene og hele glass.Pluss at personale gjør alt for at dagen skal bli en minnerik dag.Refnesgods hadde desverre et par dårlige personal som ikke var så intrisert i jobben sin.

Så vi dro til losby Gods..Der innfridde de alle kriterier..Kjempe hyggelige og litt mere profesjonele..

Refnes Gods er etter min mening litt oppskryt..

Men lykke til på dagen deres på Refnes Gods.

Vi feirer våres dag på Losby Gods.

:klem: Bire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen!! Jeg har altid drømt om Refsnes Gods (er fra Moss) men har faktisk aldri vært der engang...bare sett bilder. Det ser helt sinnsykt fint ut :hoppe:

Foreldrene mine var der i brylup for noen år siden og var kjeeempe imponerte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kath!

I motsetning til Bire så kan jeg si at jeg har et meget godt inntrykk av Refsnes gods. Har ikke vært der i bryllup, men tilbrakte en dag der med mannen min og hans besteforeldre i forifjor sommer. Kjempeidyllisk område, hyggelig betjening, veldig god mat, ingen skår i glassene, flott utsikt fra bordet osv. Kan tenke meg det er flott å feire bryllup der! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi dro til losby Gods..Der innfridde de alle kriterier..Kjempe hyggelige og litt mere profesjonele..

Refnes Gods er etter min mening litt oppskryt..

Men lykke til på dagen deres på Refnes Gods.

Vi feirer våres dag på Losby Gods.

Jeg opplevde det omvendt... Jeg skal ikke ha på Losby, var verdens største skuffelse! Gutten min er fra Lørenskog og jeg fra Moss, så vi stod mellom disse to, var i bryllup på Losby i sommer hvor det var 3 brylluper samtidig?! (litt irriterende å høre andres taler på mikrofon fra telet utenfor) og servicen var helt elendig!!! + at vi har hatt en natt på begge hotellene hvor Refsnes "vant" i våre øyne ihvertfall :)

Jeg tror det kommer ann på situsjonene! Takker for innspillet ditt ihvertfall :) Greit å vite om hva som kan bli utfallet! Håper vi begge får dagen vi drømmer om :) og at vi har begge en bedre opplevelse av begge steder! :ler:

Endret av kathjuli07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer la jeg merke til at noen dro ut på Alby for å ta bilder. Gikk tur med bikkja og plutselig la jeg merke til en hvit brud midt i åkern :ler: . Ble spurt om veien til Refnes Gods av noen festkledde folk litt senere, så jeg regner med at det var en sammenheng der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært der ved flere anledninger. Senest i sommer. Da var det en fin festmiddag. Jeg husker jeg tenkte "her har jeg lyst å gifte meg".

Det var bare positive opplevelser for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer la jeg merke til at noen dro ut på Alby for å ta bilder. Gikk tur med bikkja og plutselig la jeg merke til en hvit brud midt i åkern  :ler: . Ble spurt om veien til Refnes Gods av noen festkledde folk litt senere, så jeg regner med at det var en sammenheng der...

:ler: Vi har også tenkt tanken på Alby, alléen der er så fin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt ha vært meg som sto i åkeren i brudekjole i sommer :) Vi tok bildene på Alby, flottere bilder kan du lete lenge etter!

Vi holdt festen på Alby og bryllupsnatta på Refsnes Gods, kjempefornøyd med servicen begge steder. brudesuiten var leid bort pga det ble holdt bryllup der samme dag som oss, men vi fikk et stort superior-rom med fantastisk utsikt og veranda til prisen av et vanlig dobbeltrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg håper vi begge får det vi vill ha ut av den store dagen våres.

Om det er på refnes gods eller losby gods.

Hadde en kjempe kos dag på refnes gods ,masse god mat og bading.

Lykke til på din store dag katjuli07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha festen på Alby også!? Det har jeg faktisk aldri tenkt på. Da er det jo faktisk ganske så mange muligheter man har i Mossedistriktet!!

Lykke til med planleggingen av den store dagen alle sammen. Kanskje jeg ser dere på Alby til sommeren da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan ha festen der men jeg vet ikke helt hvordan det er. Moren min var der en helg og da var cafeen stengt pga bryllup. Har man selskapet i cafeen? Det er jo ikke noe særlig plass der...eller er det "rom" oppe eller i kjelleren hvor man er???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde festen på Alby. Da brukte vi kafeen og det store rommet innerst i kafeen. Vi hadde 40 gjester til middag og tilsammen 80 gjester da kaffegjestene kom, vi hadde god plass og servicen var ypperlig! Ute hadde de satt opp partytelt.

Maten var perfekt, og ikke for dyrt. Vi anbefaler virkelig dere som leter etter lokale i Moss til å ta en tur opp og prate med personalet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde festen på Alby. Da brukte vi kafeen og det store rommet innerst i kafeen. Vi hadde 40 gjester til middag og tilsammen 80 gjester da kaffegjestene kom, vi hadde god plass og servicen var ypperlig! Ute hadde de satt opp partytelt.

Maten var perfekt, og ikke for dyrt. Vi anbefaler virkelig dere som leter etter lokale i Moss til å ta en tur opp og prate med personalet :)

Vi var også inne på tanken på å ha det på Alby, er sinnsykt pent der! Men, hjertet mitt ligger på Refsnes.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...