Duchess Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Jeg kjøpte en mini-symaskin som desverre sluttet å sy som den skulle og jeg måtte selv sende den inn til produsenten for reparasjon. Har ikke hørt noe fra dem vedrørende porto. Så det jeg lurer på er: I slike tilfeler, skal produsenten dekke mine portokostnder også eller er det en kostnad jeg må ta som kunde? Felen gikk på garantien på maskinen og selve portoen ble jo halvparten av hva symaskinen kostet meg...
Susan Sto Helit Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Kommer an på hvordan du kjøpte den. Er den kjøpt over disk i butikk, skal butikken ordne med reklamasjonen, og evt. utgifter med å sende til leverandør. Har du kjøpt på nett, er du som regel forpliktet til å betale returporto selv ved alle typer klager. (Og så betaler butikken for porto fra seg til deg.)
Duchess Skrevet 26. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2006 Okei, da kommer jeg nok ingen vei... Fikk/kjøpte den via en bokklubb. Men det er jo en dum regel isåfall da. Ikke min feil at varen sluttet og virke. (Håper jeg da. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå