Gå til innhold

Slutter i bgh-n... Ha med kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår slutter snart i barnehagen han går i og jeg lurer litt på om det er vanlig å ha med kake eller noe annet siste dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, det er vel så forskjellig fra barnehage til barnehage.

Men det er vel vanlig å gjøre stas på barna som skal slutte, har jeg erfart.

Siste dag vi var i barnehagen hadde jeg med is til alle, det ble de veldig glad for.

Hør med barnehagen om de har "planer", og så kan du avtale utifra det.

Skrevet

Ta med oppskjært frukt på spennende vis (eks. snu en halv appelsin/melon og sett fruktbiter på tannpirkere som du fester på denne - vips et fruktpinnsvin..

Det er frukt som er i tiden om dagen.. Søtt får de altfor mye av..

Skrevet
Ta med oppskjært frukt på spennende vis (eks. snu en halv appelsin/melon og sett fruktbiter på tannpirkere som du fester på denne - vips et fruktpinnsvin..

Det er frukt som er i tiden om dagen.. Søtt får de altfor mye av..

De spiser oppskjært frukt hver dag i barnehanden...

Skrevet

Kjøp en kul bok de kan ha og lese på avdelingen :)

Skrevet

Jeg stemmer for boka. Søtsaker får de mye av fra før - og en bok varer lenge. Før du tar med noe spiselig i det hele tatt må du sjekke at ingen av de andre barna har allergi. Vi har nettopp innført forbud mot enkelte helt normale matvarer på skolen jeg jobber, på grunn av at en elev er forferdelig allergisk, og holdt på å dø på grunn av at et annet barn hadde med seg mat h*n ikke tåler.

Skrevet

Ja, de fleste har jo fruktmåltid i barnehagen - men det er vel ikke flott og morsomt dandert hver dag? Og jeg regner med at det ikke er melon, druer, ananas osv hver dag? I barnehagen hvor jeg har barn bruker de å feire begivenheter slik (eks bursdager). Det er stas for barna..

Skrevet

Vi kjøpte grillpølser, lomper og en engangs grill. Det var kjempepopulært. :-) Sønnen vår byttet bh i juni mnd..

Skrevet

Vi har hatt med frukt til bursdag, og da har vi tatt med jordbær, melon, annanas, plommer, druer og lignende.

Ikke appelsin, eple, banan og pære som de får i barnehagen.

Har vært stor hit vær gang det.

Skrevet
Ja, de fleste har jo fruktmåltid i barnehagen - men det er vel ikke flott og morsomt dandert hver dag? Og jeg regner med at det ikke er melon, druer, ananas osv hver dag? I barnehagen hvor jeg har barn bruker de å feire begivenheter slik (eks bursdager). Det er stas for barna..

Hos oss har de ofte med druer og melon i tillegg til "vanlig" frukt..Hver også oppmerksom på at ikke så mange liker den "uvanlige "frukten utenom druer da som er den store hit'en hos oss..melon og annas er det fåtall som spiser, jordbær er det vel ikke noe av nå..jeg synes ikke det gjør noe med en kake, eller is, noen har med pølser og lomper, noen gave noen ingenting... men det er jo veldig hyggelig med en markering da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...