Gå til innhold

Brudepiker og "inngangen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har brudepiker... går de inn rett foran dere slik at dere er på "gulvet" samtidig? Eller går de inn litt før og rekker å sette seg før dere går inn? Der vi skal gifte oss er midtgangen veldig kort og formet som en L. Jeg ser liksom for meg at organisten spiller noe mens brudepikene går inn, så når de har satt seg begynner han å spille brudemarsjen og vi går inn. Lurer bare på hva som er skikk og bruk her, og hva andre gjør. Litt av oppmerksomheten mpt bruden forsvinner liksom hvis man går rett bak 3 prinsesser i små rosa kjoler... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan i grunnen velge det som føles mest naturlig for deg. Det mest vanlige i norge er vel at de går noen meter forran, men om det er kort opp, så kan det bli veldig fint at de går først. Da får man et slags kompromi slik at man har både brudepiker, og all oppmerksomhet :ler::ler:

Tror ingen kommer til å reagere på dette uansett :)

Skrevet

Jeg lurer også på dette. Har så lyst til at brudepikene mine (dvs min datter på 3 og min kusines sønn også på 3 år, og jeg brude vel ha noen som følger dem) opp midtagngen først, også kan jeg og min far komme etterpå.

Vi har også en kjempeliten kirke (for de av dere som vet: Garmokirka på Maihaugen), og jeg tror det vil bli trangt dersom vi alle skulle gått i en og samme parade.

Canon in D, eller hva den heter er så søt. har nesten lyst til at den skal være bakgrunnsmusikk når folk komer inn i kirka... men jeg tror det får holde med innmarsjen.

Evnt tenkte jeg at brudepikefølget kunne gå etter oss, men jeg vet ikke helt. vil folk skal se de og.

Er det noen fler som vet hva som er mest vanlig med brudepikene?

og vært i et bryllup hvor brudepikene kom først?

evnt hva synes dere om det?

veldig glad for innspill

Skrevet

Brudepiker går i følge tradisjon ikke opp bak i norske bryllup, de går forran. Med så kort vei så kan dere jo la de komme frem før dere starter, men å bruke to sanger blir litt pussi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...