Frk Johansen Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Hei Min første burdag som samboer nærmer seg og sambo har spurt hva jeg ønsker meg, men jeg får meg ikke til å si smykker!!! Har snakket endel om at min exmann var lite flink med gaver og da trodde jeg svaret gav seg selv? Nå skal det sies at jeg fikk et par nydelige små diamantøredobber til jul så jeg vet han kan, men kan jeg forlange?? Hva gjør dere andre jenter? Jeg føler jo at jeg ikke trenger noe spesielt, har klær men ville jo blitt superglad for et undertøyssett som han hadde kjøpt. Vil også bli glad for teaterbilletter eller liknende, men når de spør, sier dere sannheten? Jeg vil jo gjerne at han skal kjøpe en ring eller armbånd fordi han har lyst til å gi meg det, ikke fordi jeg "forlanger" det!
Gjest Eir Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Å forlange og å ønske seg er da to vidt forskjellige ting. Hvis han spør så er det vel fordi han er interessert i å vite hva du faktisk ønsker deg? Og å komme med ønsker som ikke stemmer innebærer jo også en fare for at du får ting du egentlig ikke vil ha. Så jeg ser ingen grunn til å ikke svare ærlig på sånne spørsmål.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Hvorfor skal du ikke si hva du ønsker deg da? Tror ikke det sier seg selv hva du ønsker deg hvis du sier at "eksen var så dårlig med gaver". Det kan jo hende at dette får den nye kjæresten din til å tenkeat du er vanskelig å kjøpe gaver til. Smykker er jo så mangt. Fortell ham at du ønsker deg smykker. Det betyr ikke at du nødvendigvis ønsker deg smykker til 30 000 kr Jeg har sagt flere ganger at samboeren min kan kjøpe smykker til meg, men han synes den gaven er oppbrukt ettersom han har kjøpt det til meg to ganger... :D
Gjest Turi Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Fortell ham hva du ønsker deg. Det blir bedre for dere begge to. Kanskje han ikke vil kjøpe smykker til deg siden han alt har gjort det, og så ønsker du deg det og blir skuffet. Det aller enkleste er å kommunisere åpent.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Jeg har litt samme problem selv... Jeg klarer heller ikke å kommunisere så klart hva jeg ønsker meg. Ikke alltid jeg vet det selv heller. Likevel ble jeg litt skuffet da jeg fikk kokebok i gave fra min første samboer. Den har blitt flittig brukt, men det var ikke så romantisk (og romantikk ønsker jeg meg nok mer av). Kanskje du kan si at du ble veldig glad for det og det, og rose gaven i skyene? Det gjorde jeg med noen. Jeg fikk alltid bøker (og jeg liker bøker, men ikke SÅNNE), men en gang fikk jeg noe annet. Og da viste jeg tydelig at gaven falt i smak. Brukte den ofte, fortalte hvor god smak han hadde. Og det virket. Har alltid fått gaver i samme kategori siden. Å si rett fram hva man ønsker seg, er jo mer effektivt, men jeg elsker jo selve overraskelsen ved gaven, og tanken på at personen har tenkt på meg, og derfor er jeg ikke så glad i å ønske meg en spesiell ting. En gang i blant, av foreldre og andre som oftere har bommer helt på smaken min, hender det at jeg nevner en bok jeg ikke har lest eller noe jeg trenger, men de gavene som er en overraskelse er nok de som faller best i smak hos meg.
kamela Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Si at du ønsker deg smykker da vel!. Det har jeg ønsket meg til alle anledninger etter at jeg traff min kjære, og det er de tingene jeg bruker, ikke noe fra før hans tid.
Gjest Gitte Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Selvfølgelig skal du si hva du ønsker deg.. Men hva med å gi han litt flere valgalternativer enn kun gull og diamanter? hehe.. kommer kanskje an på hvor god råd han har... Jeg prøver å fortelle min kjære at prisen ikke betyr så mye.. Jeg vil ha en gave han legger tanke i Men det er nå meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå