Hildegard Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Jeg skal selge diverse bruderelatrete ting på Finn.no, og lurer på hva som er en grei måte å sende og få betalt på uten å bli lurt? Er helt grønn på området, så jeg setter pris på alle tips og råd .
Gjest Gjesta Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Be om forskudd. Det har jeg alltid gjort.
Orthia Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Det greieste er jo at varene betales ved overlevering, men det betinger såklart at kjøper bor i ditt nærområde. Ting jeg har solgt som jeg har sendt, har jeg uten unntak fått forskudd for. Da har jeg plussetpå prisen det det koster å sende varen rekommandert. Kjøpere som ikke er villige til å ta den risikoen, vil jeg ikke selge til. (Men jeg har ennå ikke truffet noen som har avslått. Det hjelper å ha en hyggelig telefonstemme...)
Hildegard Skrevet 26. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2006 Ser at Finn har et betalingssystem som gjør at kjøper først sender betaling når varen er mottatt og godkjent. Men det betyr jo at hvis kjøper ikke er ærlig, så går ikke selger pengene sine. Eller har jeg misforstått dette? Hvordan kan jeg på en enkel måte finne ut hva en pakke koster å sende?
Susan Sto Helit Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Ser at Finn har et betalingssystem som gjør at kjøper først sender betaling når varen er mottatt og godkjent. Men det betyr jo at hvis kjøper ikke er ærlig, så går ikke selger pengene sine. Eller har jeg misforstått dette? Hvordan kan jeg på en enkel måte finne ut hva en pakke koster å sende? ← Mener at dette systemet til finn.no betyr at kjøper må betale inn pengene på en konto, men at selger ikke får tilgang på disse før kjøper har godtatt mottaket. (Altså, du sender ikke før kjøper har betalt, men du får ikke pengene før kjøper har mottatt og godkjent.) Blir det en tvist, er jeg litt usikker på hvordan dette løses, men tror ikke kjøper får refundert pengene uten at dette er enigheten mellom dere. En enkel måte å finne ut hva en pakke koster å sende, er å finne ut vekt og størrelse, og ringe postens kundeservice.
Hildegard Skrevet 26. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2006 Hjertelig takk for svar !
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Ser at Finn har et betalingssystem som gjør at kjøper først sender betaling når varen er mottatt og godkjent. Men det betyr jo at hvis kjøper ikke er ærlig, så går ikke selger pengene sine. Eller har jeg misforstått dette? Hvordan kan jeg på en enkel måte finne ut hva en pakke koster å sende? ← Hva med å sende varene på postoppkrav? Da er både kjøper og selger sikret.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Hva med å sende varene på postoppkrav? Da er både kjøper og selger sikret. ← Ja, kjøper er sikret å få "noe". Det være seg den avtalte varen, en stein eller noe defekt dritt
lillesky Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Hvordan kan jeg på en enkel måte finne ut hva en pakke koster å sende? ← Vei det du skal selge (kjøkkenvekt), og se på Posten sine internettsider. Hva med å sende varene på postoppkrav? Da er både kjøper og selger sikret. ← Postoppkrav koster endel ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå