Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Dette høres skikkelig fjortis ut, men jeg har ei venninne som er såpass innbilsk at jeg holder på å bli gal av henne!!!! Vi er begge 28, er vanlig søte slanke jenter. Vi ble begge single i vinter og har vært endel på byen sammen i sommer og høst. Egentlig veldig moro. MEN: Vi får temmelig nøyaktig like mye/lite oppmerksomhet av gutter både på byen og ellers. Likevel klarer hun alltid å vri det til at det er HENNE guttene vil ha! Tidligere har jeg bare ledd litt av det, og jattet med, men nå synes jeg det er fryktelig irriterende. Hun forteller gjerne historier om hva som har skjedd når vi to er ute på byn sammen til andre, og forteller det alltid som om om gutta svermer rundt henne, og bare snakker til meg fordi jeg tilfeldigvis er her. Feks nå på lørdag: Vi var på et vorspiel hvor vi begge snakket endel m samme fyr. I ettertid ringte han meg, og ville treffes og jeg har av flere fått høre at han ble litt betatt. Hyggelig, men jeg er ikke interessert, og likevel kommer hun med kommentarer som tilsier at han nok likte henne bedre. Hvorfor gjør hun dette?? Er jeg feig som ikke tar det opp?? Må jo være flere enn meg som syns sånt er irriterende i lengden.
Gjest Turi Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Hev deg over det. Hun er sikkert mer utrygg i situasjonen som singel enn deg, og trenger det. Evt. kan du jo komme med noen korrigeringer når hun legger ut - sånn mens andre hører det. Bare sånne "nåja, det var vel ikke helt slik da..." uten å lage masse hazzel av det.
Gjest Gjest_nell_* Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Hvis det er åpenbart for andre at hun overdriver/smålyver, så ville jeg bare smilt konspiratorisk når hun forteller sine fabler. Eller nikket veldig megetsigende
Gjest Ylva Virvla Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Kanskje hun bare er veldig innbilsk, og derfor tolker situasjonen som om alle vil ha henne? Eller kanskje hun er usikker.
Gjest Kitten Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 For meg høres hun ikke innbilsk ut. Det høres mer ut som hun har skikkelig dårlig selvtillit og prøver å hevde seg selv over deg. Hvis du tenker etter så kanskje det kan stemme?
Najs Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Hun er sikkert bare sjalu og prøver å få alt fokus på seg selv. Noen folk tåler rett og slett ikke at andre får oppmerksomhet. Hvis hun får noe ut av det, ja så hurra for henne, men jeg antar at de andre hun forteller historien til skjønner at hun smører tjukt på. Hun er vel redd for å ikke være så populær som det hun ønsker å være.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Har du tenkt deg at det kan være slik at det er din venninne som har rett og at det er du som er innbilsk?
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 Trådstarter her: Hun KAN nok være litt usikker ja... Hun har alltid vært veldig opptatt av utseende. (Har langt blondt hår og silikonpupper). Jeg ser nok litt mer naturlig søt ut tror og håper jeg, og så har jeg lenger utdannelse og derfor mer spennende jobb. Jeg har nok en mer variert og aktiv fritid enn henne og reiser MYE mer enn henne.. Men kan også hende at hun rett og slett tror hun er så fantastisk at hun kan få hvem hun vil. Vet hun har endel venninner som beundrer henne grenseløst (hun har hatt en tendens til å tiltrekke seg venninner som av ulike årsaker ikke har klart seg så bra i livet.......) Og så blir hun sjalu når hun har fått "konkurranse" fra meg. I såfall fortjener hun å bli satt litt på plass syns jeg. Har klart å heve meg over det til nå, men har blitt lei.....
Gjest Eir Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Feks nå på lørdag: Vi var på et vorspiel hvor vi begge snakket endel m samme fyr. I ettertid ringte han meg, og ville treffes og jeg har av flere fått høre at han ble litt betatt. Hyggelig, men jeg er ikke interessert, og likevel kommer hun med kommentarer som tilsier at han nok likte henne bedre. ← Jeg hadde ikke greid å dy meg, og ville nok kommet med noen småsarkastiske strøbemerkninger, som feks i dette tilfellet: "Ja, det er nok fordi han likte deg så godt at han ringte å ville treffe meg", eller noe i den duren.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Har du tenkt deg at det kan være slik at det er din venninne som har rett og at det er du som er innbilsk? ← Nope!! Er 28, og har vært på byen med mange forskjellige venninner de siste 10 årene, uten at dette noen gang har vært noe tema/problem. Hun er virkelig "far out" når det gjelder dette. Hadde det skjedd etpar ganger hadde jeg nok tenkt at jeg hadde misforstått situsasjonen... Men det er så konsekvent at jeg er heeelt sikker. Andre ser det også.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #11 Skrevet 26. september 2006 Hun er sikkert bare sjalu og prøver å få alt fokus på seg selv. Noen folk tåler rett og slett ikke at andre får oppmerksomhet. ← Har ei oppmerksomhetssyk og innbilsk venninne selv, som alltid kaster seg over de mennene som jeg evnt står og snakker med. -Nå er jeg lei av det, og neste gang det skjer, kommer jeg til å si noe ala: "kan du ikke finne deg en annen mann- nå prater jeg og han".- Eller noe som er litt mer humoristisk. Det er jo egentlig henne det er synd på, for hun snakker med alle, unge og gamle, edru og fulle, kun for å dra ut av dem komplimenter......hun ser bra ut, så jeg skjønner ikke poenget. Men hvis man hinter litt, så kanskje de endrer oppførsel.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 TS: Til deg over: - Hørtes lurt ut! Min venninne går ikke etter de jeg snakker med nødvendigvis. Men hun mener feks at han som som dumper ned ved siden av meg og kommer med komplimenter, vil danse osv helst ville hatt henne!!
Gjest en annen gjest Skrevet 26. september 2006 #13 Skrevet 26. september 2006 Trådstarter her: Hun KAN nok være litt usikker ja... Hun har alltid vært veldig opptatt av utseende. (Har langt blondt hår og silikonpupper). Jeg ser nok litt mer naturlig søt ut tror og håper jeg, og så har jeg lenger utdannelse og derfor mer spennende jobb. Jeg har nok en mer variert og aktiv fritid enn henne og reiser MYE mer enn henne.. Synes det er du som virker innbilsk jeg, som mener du er SÅÅÅ mye bedre enn henne? Og så blir hun sjalu når hun har fått "konkurranse" fra meg. I såfall fortjener hun å bli satt litt på plass syns jeg. ← Sikker på at det ikke er du som er redd for konkurranse? Som må rakke ned på utseendet hennes, samtidig som du desperat fremhever utdannelsen og jobben din? :klø: Uansett, hvis du synes hun er slik en forferdelig slitsom venninne, drit i å gå ut sammen med henne da!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Jeg er IKKE innbilsk Har mange venninner som er flottere enn meg og får mer oppmerksomhet. Det er helt greit det! Mente bare å fremheve at vi begge er ganske "like" attraktive (eller lite attraktive , men på hver våre måter. Venninnen min er hyggelig og morsom å være sammen med ellers så jeg syns det er trist å skulle slutte å gå ut m henne. Dessuten; det er en grunn til at det ofte blir oss to ute: De fleste venninnene mine er ganske satt (med mann og barn) og kommer seg skjelden ut. Å gå ut alene er ikke noe alternativ
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 26. september 2006 #15 Skrevet 26. september 2006 Merkelig kommunikasjon med det annet kjønn hvis hun tror at de som ikke snakker med henne helst vil ha henne foran deg. Enten ser hun på deg som en konkurrent og vil være den som går ut av singellivet først, eller så er hun sammen med deg for å bli kjent med en ny mann fordi du tiltrekker deg menn bedre enn hun selv. Du får spørre henne neste gang om hun tror på det hun sier selv, når det som virkelig skjer er det motsatte. Eller spør gutten når begge er tilstede om det er sånn at han foretrekker henne i stedet for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå