Mygg Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Vet ikke helt om dette er riktig sted å poste dette, men jeg prøver allikevel.. Jeg sluttet på p-pillen i april, og etter det har jeg bare hatt mensen to ganger. Siste gang var i midten av juli. Nå har jeg gått og ventet i lange tider, og begynner å bli relativt lei. Mannen min og jeg var lyst til å begynne å prøve å få barn snart, men det er jo ikke så lett når ingen mens eller eggløsning kommer! Det jeg i motsetning har fått, er masse kviser, noe jeg aldri har hatt før! Ikke før jeg begynte på p-pillene heller... Begynner å bli lit lei her nå. Er det noe jeg kan gjøre for å få igang syklusen igjen, eller må jeg bare vente til april igjen for så å gå til legen? Føler som om kroppen er full av hormoner som ikke kommer ut der de skal...
Furstina Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Du borde kanske kontakta en läkare eller jordmor för kontroll. När du gått på p-piller har du inte haft normala cykler, inga ägglossningar eller mens. Det kan vara så att du har extremt långa cykler, att du pga låg eller hög vikt inte får EL eller mens som du borde, eller kanske är det någon sjukdom som gör att du inte har mens. Det KAN också vara så att du är gravid. Ta ett graviditetstest så vet du om det kan vara anledningen.
skogmusa Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Samme problemet har jeg og. Ikke kvisene da men laaange sykluser. Sluttet på pilla i desember og har hatt bare fire mens etter det.Men jeg er ganske sikker på at jeg kjente eggløsningen sist jeg var heldig og hadde hatt mensen. De sier at akupunktur hjelper men jeg har ikke prøvd enda jeg. Har ikke begynt og prøve og lage barn før i juli så jeg prøver litt til og ser om det går ellers så får jeg gå til doktor. Har en jente fra før så det er ikke noe hast her men det er kjedelig da når det blir sånn hormonkluss.
Mygg Skrevet 27. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2006 Jeg veier akkurat passe, trener 5 ganger i uken, spiser normalt og har ellers et normalt liv. Har også tatt flere graviditetstester, alle har vært negative. Så jeg er ikke gravid foreløpig. Jeg har også hørt fra flere at akupunktur virker, men tror jeg skal vente litt til før jeg begynner med det. Idag var jeg innom helsekosten og snakket med en veldig hyggelig dame. Hun anbefalte meg å ta et kosttilskudd som het "Quinde-Dong Quai". Burde visstnok også ta en rensekur, men det får heller komme litt senere. Så nå er jeg spent på om kosttilskuddet vil vise resultater....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå