Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2003 #1 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg tror jeg vil ha en 8-4 jobb "når jeg blir stor". Er fleksibel mht lørdager. Hvilke yrker vet dere om som er en typisk 8-4 jobb?? Må vel legge til at jeg gjerne vil tjene over 12000 per mnd etter skatt... Bor i Oslo. Hadde vært fint med en jobb der jeg kunne kombinere kontakt med mennesker og bruk av PC. Noen som vet, eller har idèer??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 19. januar 2003 #2 Del Skrevet 19. januar 2003 Hva med sentralbord, resepsjon, sekretær, saksbehandler og sånt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2003 #3 Del Skrevet 11. februar 2003 he he. Ja saksbehandler (konsulent e.l.) i stat og kommune er flott. Da har du 8-16 jobb, med fleksitid (kan komme helt frem til 9 og gå fra kl 14.30) med mulighet for avspasering. Kanskje kan du jobbe noe overtid en lørdag eller to! Veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest76 Skrevet 11. februar 2003 #4 Del Skrevet 11. februar 2003 Hvis du ønkser å jobbe delvis foran PC og delvis med mennesker kan en type mottaksjobb være en god ide. Sentralbord, resepsjon, bank, post etc er jo allerede nevnt. Er du litt mer idealistisk eller vil gjøre mer godt for andre kan jo sosionom eller barnevernkonsulent være tingen. I samme retning er saksbehandlere på Aetat eller trygdekontor. Alle disse har jobber som kan være 8-16 (men du blir ikke akkurat rik av det!) PS: 8-16 er fint helt til du selv må i banken, posten eller noe annet som bare er åpent fra 8 til 16. Fleksibilitet er nok tingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestjegog Skrevet 13. februar 2003 #5 Del Skrevet 13. februar 2003 Hvorfor snakker alle om sekretær og sentralbord? Hvorfor ikke -ingeniør -økonom -regnskapsfører -markedsføringskonsulent -teknisk tegner -advokat -selger Det er jo et hav av muligheter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alde Skrevet 14. februar 2003 #6 Del Skrevet 14. februar 2003 Trenden de siste få årene har blitt slik at mange jobber faktisk ikke har noen grense for hvor mye man kan jobbe (dessverre!). Dette fenomenet trenger jo ikke akkurat bli mindre med det første. Har man en slik jobb, så setter det jo krav både til motivasjon og begrensninger på fritid. Dersom du ønsker kun en 8-16 jobb, er det vel ergo smart å styre unna de yrkene som oftest har 8- xx arbeidstid. Jeg tror flere av yrkene gjestjegog nevner dessverre fort kan kreve mer enn 8-16, selvom det jo kan variere i forholdt til nivå og arbeidsplass. En økonom vil feks være bundet opp til en del deadlines, og det kan kreve mye selvom du ikke nødvendigvis har ansvar. Jeg jobber selv med økonomi og regnskap og telte tideligere minuttene frem til 16. Etterhvert som oppgaver, utfordringer og ansvar har økt - tenker jeg faktisk ikke på tiden lenger. Kan godt jobbe 2 timer over om dagen uten at det oppleves som noen krise. Det kan jo hende man endrer holdning etterhvert hvis forholdene ligger til rette for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2003 #7 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg håper ikke arbeidstiden er den eneste motivasjonen du har for å velge et bestemt yrke. Da tror jeg det er stor fare for at du kan komme til å velge feil. Velg en utdannelse og yrke ut fra hva du interesserer deg for. Selv har jeg et yrke der jeg jobber til alle døgnets tider, men jeg stortrives. Samboeren min jobber også turnus, så jeg ser jo at det kan bli problemer å få tiden til å strekke til dersom vi får barn en gang. Men den tid den sorg. Slike problemer klarer man alltids å finne praktiske løsninger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 14. februar 2003 #8 Del Skrevet 14. februar 2003 Det er nok veldig mange yrker man kan ha 8-4-jobb i. Selv jobber jeg som sekretær og jobber fra 08.00-15.30. Kjempedeilig arbeidstid. I tillegg kan jeg fortelle at vi har flere psykolager og sosionomer som jobber hos oss som har samme arbeidstid. Men når man skal velge yrke, bør man velge etter hva man liker, ikke hvordan arbeidstiden er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 16. februar 2003 #9 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg er selvstendig næringsdrivende og bestemmer min egen arbeidstid! Det er fint det, men det er jo selvfølgelig litt avhengig av oppdragsmengde. Men skal du starte egen bedrift må du jo ha en ide om hva du skal selge. Ellers vil jeg si som andre her har sagt, prøv å finne deg en jobb som passer for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2003 #10 Del Skrevet 23. februar 2003 Hei. Jeg jobber som helsesekretær på et privat legekontor i 60 % stilling. Arbeidstiden er 08.00 - 15.30 hvor matpausen er betalt. Min månedslønn er 13500,- brutto. På et kommunalt legekontor er det som regel ikke betalt matpause og arbeidstiden er 8 - 4. Tariff lønnen ligger på ca. kr 110,- pr time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå