Gjest HB Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 I går kjørte jeg forbi naboen uten å spørre om han skulle sitte på. Bør jeg ha dårlig samvittighet? Hva ville du gjort? Han hadde nettopp gått av bussen og hadde ca. 500 meter igjen å gå (oppoverbakke). Været var fint og han hadde ingenting tungt å bære på, så jeg bare kjørte forbi.... Pleier du å spørre om naboen skal sitte på / trenger skyss dersom du kjører forbi? Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Vi har tilbudt naboen skyss flere ganger. Jeg vet at jeg blir kjempeglad hvis de tilbyr meg det. Men det virker ikke som om du trenger å ha dårlig samvittighet.
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Hvis det er noen jeg kjenner og vet skal samme vei så gjør jeg ofte det, også hvis jeg ser at noen sliter med tunge ting og sånn. Men ikke hvis jeg vet at de trimmer til og fra jobb
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Jeg pleier ikke tilby skyss, nei. Mest fordi alle naboene er på alder med mine foreldre, og jeg overhodet ikke har lyst til å måtte småprate høflig med dem Hadde de hatt veldig mye å slite med og været var skikkelig dårlig hadde jeg kanskje gjort det, men ellers? Nei. De har ikke vondt av å trimme litt, tenk så godt det er for kroppene deres å bevege seg litt
Orthia Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Tilbyr ikke skyss om jeg ser noen naboer bare få hundre meter hjemmefra. Men nå kjenner jeg mange naboer, og ser dem stadig gående i nærområdet, så jeg ville nærmest fungert som taxi om jeg skulle plukket opp alle kjentfolk jeg så rundt omkring her...
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 der foreldrene mine bor er det noen de tilbyr skyss, og som tilbyr dem. Det bor mange i nabolaget, men det er kun de som kjenner hverandre noe særlig som pleier å foreslå at de kan sitte på. Det skjer heller ikke hver gang, men om man møter dem et stykke unna, været er dårlig, man har lyst på en prat eller man ser at vedkommende bærer masse varer eller noe. Her vi bor har vi bare én nær nabo og en lengre bort i veien. Den nærmeste naboen er husverte vår, og hun tilbyr seg skyss om hun møter meg gående et stykke fra der jeg skal (bor ca tre km fra sentrum). Den andre naboen, som vi også kjenner litt, pleier ikke å tilby skyss.
aimee Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Det kommer vel an på hvor godt man kjenner naboene? Det ville ikke falt meg inn å stoppe for en jeg "er på nikker'n med". Om det hadde vært en jeg kjente, hadde jeg nok stoppet. I hvert fall hvis de hadde tunge ting å bære.
Spica Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 I ditt tilfelle syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Jeg kunne gjort akkurat det samme. Jeg syns forøvrig naboene våre går alt for lite, så de hadde ikke hatt vondt av den trimmen. Jeg hadde selvfølgelig stoppet dersom det var skikkelig møkkaver, eller det var langt å gå (har gjort det flere ganger, både til voksne og barn i nabolaget).
Gjest HB Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Godt å se at jeg oppfører meg som gjennomsnittet! Men jeg må innrømme at jeg passet på å komme meg inn i huset før han dukket opp rundt svingen. Mannen er en av de nærmeste naboene, men han er av den stille typen så vi snakkes ikke så ofte. Han er for øvrig sprek nok til å klare oppoverbakken, for han sykler ofte til jobben. Hilsen Lille meg
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Jeg stopper for en nabo, men det er fordi jeg vet at h*n ikke har bil og har problemer med å gå. De andre får bare gå. Men jeg stopper for ukjente også. Senest for noen dager siden. Kjørte forbi ei jente som løp. Skjønte hun prøvde å rekke bussen. Den som jeg visste min sønn ikke rakk og at det var derfor jeg var ute og kjørte. Da spurte jeg om hun skulle sitte på. Da rakk begge ungene skolen den dagen og
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #11 Skrevet 26. september 2006 Jeg bodde på toppen av diger bratt oppoverbakke for noen år siden, og hadde ikke bil, og bybussen gikk bare annenhver time opp dit. Da var det digg hvis naboen stoppet dersom de var på vei hjem. Særlig etter en lang dag på jobben. Men det må sies at jeg hadde veldig god kontakt med det naboparet, selv om de tilhørte foreldregenerasjonen min. Men jeg ville ikke ha uglesett noen naboer som ikke stoppet heller. Sliten eller ikke, litt trim gjør bare godt. Og som noen andre her sa, så kan man jo ikke stoppe for alt og alle heller.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 I den situasjonen ville jeg ikke ha stoppet. Noe annet hvis naboen sleper på mange handleposer eller været er grusomt, eller dere befinner dere flere kilometer hjemmefra.
juliannae Skrevet 26. september 2006 #13 Skrevet 26. september 2006 Jeg er flau over bilen min og alt rotet i den så jeg hadde vært nødt å kjøre forbi
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Jeg er flau over bilen min og alt rotet i den så jeg hadde vært nødt å kjøre forbi ← Neida, vi kjenner oss ikke igjen i det heeele tatt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå