Spica Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Er det noen som har sydd liftgardiner med for? Er det isåfall vanskelig? Har aldri sydd en liftgardin, men jeg lurte på om jeg skulle prøvd meg, og siden den skal være på soverommet hadde det vært greit med lystett stoff på baksiden. Om noen har noen gode tips blir jeg utrolig glad!!
Gjest itla Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg valgte å sy uten fôr, fordi jeg kjenner en som gjorde det og var veldig misfornøyd - det viste seg nemlig at lyset strømmet inn gjennom hullene symaskinen laget i det lystette stoffet, noe som irriterte henne fryktelig. Jeg sydde heller i et veldig mørkt stoff, og synes det fungerer mer enn bra nok.
Gjest niomi Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Vet noen om fine (og enkle) oppskrifter på nett?
Twigi Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Hvis du søker her på KG, så kanskje du finner den tråden hvor vi var mange som la inn tips - men det er lenge siden! Jeg har også begynt å sysle med tanken om å sy med lystett for på baksiden. For å unngå gjennomhulling/lys, så ser jeg for meg at det er lurt å sy kanaler på baksiden til spilene, slik at ingenting gjennomhuller tvers igjennom. Så akkurat i Bonytt ei som hadde brukt stoff fra lystette rullgardiner til liftgardin - det ble veldig fint! I utggangspunktet er det veldig enkelt: Sy en stoff-firkant som er akkkurat like stor som vindusåpningen når den er ferdig sydd. Borrelås øverst, kanaler med glassfiberspiler - disse må stå i justert avstand til hverandre for at det skal bli pent når det er hengt opp. De rimeligste settene finner du på Stoff og Stil i Drammen. Kirsch har også, men de er veldig mye dyrere, og ikke noe bedre i opphenget etter min mening. Spør igjen hvis du ikke finner igjen den gamle tråden
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Jeg har sydd liftgardiner. Oppskriften fant jeg på en dansk side. Legger ved linken her. Søk etter Sy et foldegardin. Lykke til! http://www.husetoghaven.dk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå