Gjest gene Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Hei, jeg flytter Men siden jeg ikke har meldt flytting til folkeregisteret, så må jeg fortelle alle som sender brev til meg at jeg skifter adresse. Har nå meddelt: Universitetet H&M Banken Mobil-abonnement Blader Blodbanken Dyrebeskyttelsen Hva kan jeg ha glemt nå?
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Posten? ← Posten nekter å forandre adresse så fremt man ikke melder flytting. Og ifølge folkeregisteret så bor jeg fortsatt hos mine foreldre..
Bobeline Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Posten nekter å forandre adresse så fremt man ikke melder flytting. Og ifølge folkeregisteret så bor jeg fortsatt hos mine foreldre.. ← Det stemmer ikke. Det er bare å si at du skal melde adresseendring, vanskeligere er det ikke. Posten har ingenting med folkeregisterets data å gjøre. Det er bare å fylle ut adresseendringsskjemaet til Posten. Posten er uavhengig av folkeregisteret, så Posten bryr seg ikke om hvor folkeregisteret mener du bor. Men det har forandret seg litt, den første måneden er gratis mens en må betale for et halvt år eller ett års adresseendring med ettersending. Videre er det firmaer som har opprettet adresseendringsavtale med Posten, det vil si at firmaet får opplysning om din nye adresse rett fra Posten. I den samme brosjyren som Posten gir ut med "bestilling av adresseendring" blanketten, er det listet opp en rekke eksempler på forbindelser som det er lurt å underrette om ny adresse til. Når du har flyttet, vil post til deg bli lagt i gammel postkasse hvis du ikke melder flytting til Posten (og noen av dine forbindelser ikke har fått adresseendring). Hvis ny eier av adressen leverer dette på et postkontor eller i postkasse, vil posten bli sendt i retur eller til brevåpningsavdelingen.
Knurr Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Lånekassen? Lønningskontoret på jobben? Viktigste for meg hadde nesten vært bokkilden.no...
Gjest gene Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Lånekassen? Lønningskontoret på jobben? Viktigste for meg hadde nesten vært bokkilden.no... ← Lånekassen, thank you
Skravla Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Forsikringsselskap Avis Butikker hvor du har kort (f.eks Lindex) Strømselskap Hvis du har nettbank og betaler regninger der, så sjekk kontoutskrift for de siste 6-12 mnd. Da vil du få en oversikt over alle steder som har sendt deg regning. De bør jo få ny adresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå