Gå til innhold

Middag

Gjest Gjest_Mystic Lady_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mystic Lady_*
Skrevet

Har tenkt på en ting....på gjestelisten vår befinner det seg fire barn i alderen fra 1-4 år....man bestiller jo ikke tre retters middag til dem...men hva gjør man?

Nå vet vi jo ikke enda om foreldrene kommer til og ta de med seg men vi kommer nok til og skrive barnas navn på innbydelsene også.

Ene paret skal være forlovere så går nesten ut i fra at de skaffer pass.

Men vært kjekt med svar og erfaringer fra folk med barn i bryllup=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ringer resturangen eller catringfirmaet og spør om de har egen barnemeny. Eller serverer barna det samme som de voksne, det har de gjerne ikke vondt av når de først er gamle nok til å sitte tilbords

Skrevet

Der vi skal være får de enten en egen 3 retter for barn eller så får de en "mini-versjon" av vår 6 retter :)

Skrevet

Vi hadde samme tre retters menyen til barna, men de er litt større (7 og 12). Vi kunne velge å få egen meny til dem men det ville vært type pizza, hamburger, pølser og det er jo ikke akkurat bryllupsmiddag. Så vi avklarte det med foreldrene og de mente de fikk spise det som var. Og det gjorde de.

Vi betalte 1/2 pris for ungene.

Skrevet

Vi betaler halv pris for barn under ca 12 år, og planen er vel i utgangspunktet at de får det samme som oss, bare mindre. Men, de yngste, ned i den aldersgruppen du nevner, spiser jo ikke alltid så mye "voksenmat" (jeg innbiller meg vagt at 1 år gamle barn ikke bestandig er fullerfaren på "voksenmiddag"? Og at 2-3 år gamle barn av og til "ikke liker" akkurat den matne akkurat den dagen?) Vi får bare et barn i den aldersgruppen etter planen, og hva han skal spise dersom han blir med får vi avtale litt med foreldrene hans.

Ta en prat med foreldrene, både om de planlegger å ta dem med og om hva de spiser, så tar du det litt derfra. Litt avhengig av hva slags meny du har også d, noen retter er mer "barnevennlige" enn andre, vil jeg tro. Og MEGET avhengig av hva slags barn du har med å gjøre. Noen spiser "alt", og noen spiser "kun pølse eller skrive med nugatti"

Skrevet

Vi skal i bryllup med vår toåring, og hadde blitt kjempeglad hvis hun fikk tilpasset mat - men vi forventer det ikke. Det trenger ikke være noe avansert, barn elsker stort sett kjøttkaker, pølser og pommes frites og denslags.

Skrevet

Noen 1 åringer er veldig "flinke" til spise - selvom de i aldern høres ut som de bare spiser "barnemat". Snuppa mi er vill etter fetaost feks...men det er jo noen ting om begrenser seg litt om defeks ikke har så mange tenner....

Jeg vil tro at halv posjon av deres funker fint - m mindre dere skal ha noe veldig "sært". Og ting som suppe kan være litt vanskelig for så små...

Hvis de ikke vil ha en ting på asjetten er det som regel likevel nok til at man blir mett av resten :)

Skrevet

Det var litt det der med å kunne tygge alt mulig og sånn jeg tenkte litt på ja (f.eks husker jeg fra min egen barndom at storfekjøtt av og til ble som "tyggis" og for de små som da ikke har fått alle sien tenner er kanskje ikke oksestek f.eks det mest vellykkede...

Men, igjen, det avhenger jo av hvert enkelt barn, og menyen :)

Skrevet

Det kommer jo ann på menyen.

Serverte i en konf. der det var rekecoktail til forrett, da fikk de små barna noe annet, dumt å bestille til de små dersom de ikke spiser det. og middagen tror jeg ikke jeg ville reknet dem med i, men dessert liker de jo :) (men som sagt det kommer ann på menyen)

Skrevet

Vi skal ha samme mat til barna som til de voksne, barna synes jo det er stas med fest mat, ihvertfall de som kommer i vårt bryllup, men det kommer jo selvf. an på hva barna er vandt med å spise hjemmefra, er barna vandt med alsidig kost, så er det ikke problem med "bryllupsmat" ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

I vårt bryllup kommer barna til å få sine hovedretter når vi andre starter på forretten, de får da en mer barnevennlig rett. Og når de er ferdige så får de gå fra bordet, da vi har ordnet med underholdning for barna mens de voksene spiser ferdig. Mye enklere å ha det sånn enn unger som er vanskelige ved bordet. Har selv to stk på 2 og 5 år og vet godt at ikke de vil komme til å sitte pent ved bordet gjennom en 3 retters middag. Barna kommer tilbake til bordet når vi skal ha dessert.

Skrevet

vi har bestilt egen barnerett til 3 åringen som kommer i middagen vår.

Skrevet

SKjønner ikke helt at barna skla få egne retter om ikke menyen er noe de ikke kan spise da. Vi skal ha oksesteik, men jeg vet at broren min ikke spiser poteter han er 10, men det gjøres ikke noe untak for han. Mange av dagens barn er vandt til at alt skal tilpasses dem, men det har godt av å spise det de vokse skal ha!!

Hos oss er det slik at alle under 12 år er halvpris. Selv om vi har et barn på 1/2 må vi betale halvpris om barnet skal sitte ved bordet. Dette synes jeg er litt tiet men men. vi skal ha to serveringer og det blir slik at man legger på talerkenen det man vil ha, demed kan de som ikke liker diverse grønnsaker ol la være¨å ta dette.

Til trådsarter vil jeg bare si at du kan jo ta å vente til du får svar på inbydelsene før du stresser med å spørre foreldrene om de tar med barna, da dette kan virke som om du ikke vil ha dem der. og om dere ikke skal ha noe veldig spesielt så vil jeg tro de fleste barn har godt av å spise det de andre får.

Vi kjøpte pomes frites til gutten vår da vi var på kina restauranten med han første gangen han var vel ca 2 år, men han ville mye heller ha vår mat så pomes fritsen var så og si urørt!! og så er det jo ikke sunt med all den junk maten som barn alltid får når de skal ha barnemeny

Men skjønner egentlig ikke at foreldre vil ta med seg barna sine i et selskap når de er så små at de trenger tilsyne hele tida. Da blir det jo ikke koselig for dem, kan jo ikke slappe av på samme måten. Om det er nær famile så kanskje men ville nok lat poten være hjemme så vi vokse kunne slappet av og ikke stresset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...