Gå til innhold

Hvilken brunfarge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male badet mitt, tenkte jeg. Det ble kjøp av bil i stedet for oppussing av bad ( :forvirret: ), så inntil vi har råd til å pusse opp ( som vil ta noen år...;)) skal det males over en "nydelig" våtromstapet.

Jeg vil ha brune vegger, eller kanskje bare 2 av dem? Skapene er hvite, så hvite vegger utgår...:Nikke:

Hvilke vegger lønner det seg evt. å male? Rommet er rektangulært med vindu på den ene kortveggen.

Noen som kan tipse meg om en brunfarge som ikke stjeler alt lys? Har et forholdsvis stort vindu, men likevel stjeler vel brune vegger litt lys, eller...:klø:?

Trenger tips!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ha brun - av alle farger..lissom....? :klø:

Skrevet

Har hvite, kjedelige skapdører som jeg ikke gidder bruke penger på å skifte ut før hele badet skal pusses skikkelig opp. Liker naturlige farger (natur), har grønt på kjøkkenet (skapdørene) og i stua (sofaen og veggene i spisestuen). Vil gjerne at det skal "henge litt sammen" rommene hos meg, og vil derfor ikke ha blått, gult eller rødt bad...;) I tillegg til at jeg rett og slett liker brunt da...:)

Men har du forslag til andre farger tar jeg gjerne i mot...:):Nikke:

Skrevet

Ah, ja nei jeg bare lurte. Brun er faktisk en ok farge det altså. Men det spørs jo på nyansen og lakkgraden på fargen. Vel, mørk forminsker jo. Det er jo en kjennsgjerning. Men å bare ha èn vegg med brun kan være kult det altså. Hva med f.eks en kortvegg? Å ha brun på èn laang vegg kan gjøre at kjøkkenet virker mindre og mer "trykkende". Veggene på kjøkkenet er hvite sier du? Hm...hva med å velge en Lady farge fra "luft-serien"? Varme farger som harmonerer godt med brunt bl.a. Kritt-hvitt og brunt kan bli kanskje litt "hardt" mot hverandre?

Selv har vi caffelatte på kjøkkenveggene hos oss og antrasittgrå høyglansfliser. Såååå lækkert atte hehe... Og ja, GRÅ har faktisk masse lekre nyanser i seg også. Hvis kjøkkenet er åpnet mot stua f.eks og dere har grønt der må fargen brun være i en sånn nyanse at det utgjør en pen "overgang" hvis du skjønner....

Lykke til - er kjempegøy å pusse opp!!! :-D

Skrevet
Ah, ja nei jeg bare lurte. Brun er faktisk en ok farge det altså. Men det spørs jo på nyansen og lakkgraden på fargen. Vel, mørk forminsker jo. Det er jo en kjennsgjerning. Men å bare ha èn vegg med brun kan være kult det altså. Hva med f.eks en kortvegg? Å ha brun på èn laang vegg kan gjøre at kjøkkenet virker mindre og mer "trykkende". Veggene på kjøkkenet er hvite sier du? Hm...hva med å velge en Lady farge fra "luft-serien"? Varme farger som harmonerer godt med brunt bl.a. Kritt-hvitt og brunt kan bli kanskje litt "hardt" mot hverandre?

Selv har vi caffelatte på kjøkkenveggene hos oss og antrasittgrå høyglansfliser. Såååå lækkert atte hehe... Og ja, GRÅ har faktisk masse lekre nyanser i seg også. Hvis kjøkkenet er åpnet mot stua f.eks og dere har grønt der må fargen brun være i en sånn nyanse at det utgjør en pen "overgang" hvis du skjønner....

Nå var det faktisk et bad hun skulle pusse opp.. :legrine:

Skrevet
Nå var det faktisk et bad hun skulle pusse opp..  :legrine:

:legrine: Like morsomt hver gang hun svarer i halvsvima :legrine:
Skrevet

Hmm...skal sjekke luft-serien, jeg...:Nikke: Og, ja det var nok et bad som skal pusses opp. Hvilken glans/lakkgrad ville du anbefalt der, om du har peil...? :)

Skrevet

litt blankt.

Kanskje gått for våtromsmalinga til lady som har 20 glans.

Jo blankere, jo lettere å vaske

Skrevet
litt blankt.

Kanskje gått for våtromsmalinga til lady som har 20 glans.

Jo blankere, jo lettere å vaske

:Nikke:

Kan det være slik at jo blankere jo mindre lys tiltrekker veggen seg og...:klø: Jo mattere - dess mere absorberer fargen...:klø:

Er hel grønn på dette, men vil ikke ha for mørkt bad heller... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...