Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 Noen som har peiling på hvordan det er med overflytting fra en høyskole til en annen..? Jeg dør av hjemlengsel.. Ikke det at jeg tror jeg er den eneste..og vil liksom ikke bli sett på som idiot. Men det er så mange grunner til at jeg lengter hjem. Er komplisert....sykdom i familien osv osv. Vet ikke hvor lett det er jeg? La oss si jeg tar første året her jeg går nå..også ta de to andre på høyskolen hjemme.. Hvilke krav stilles det? Studieløpet må jo selvsagt være noe av det samme på de to høyskolene.. Og det må vel kanskje være ledig plass? Noen som har fått byttet skole og vil fortelle meg litt? Hadde ikke nok poengsum til å komme inn på skolen jeg ville først..så måtte flytte vekk. Men hvordan er det med poengsum og slikt til 2.året? Mye spørsmål.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 ...Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 26. september 2006 #3 Del Skrevet 26. september 2006 Det smarteste du gjør er nok å sjekke med den aktuelle høyskolen. Jeg har ikke byttet selv, men vet endel som har gjort det. Det skal normalt ikke by på noen problemer så lenge du har hatt tilsvarende fag, eventuelt at du kan ta de fagene du ikke har fra 1.kl i 2.kl. Må sikkert være plass på studiet, men med tanke på at det er endel som dropper ut etter 1. året er det godt mulig du får lov til å bli overført Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med noe mer konkret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 26. september 2006 #4 Del Skrevet 26. september 2006 Eg bytta lærarskule,fordi den eg gjekk på var superdårlig. Så eg ringte rundt til dei som var aktuelle, og fekk ta 3.året på ein annan. Var ikkje den eg helst ville på, men var den einaste med same studieforløp som der eg gjekk. Og det gjeld nok mange høgskular; dei legg opp utdanningane ulikt, så det kan vere vanskeleg. Du må nesten berre ringe dei som er aktuelle og ta det derfrå. Og så må det jo vere plass ledig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå