Gå til innhold

Offentlige søkerlister

LadyInRed

Anbefalte innlegg

søkte nylig på min første jobb etter endte studier :) Dette var i staten, og jeg fikk beskjed om at søkerlistene er offentlige slik at folk kan gå inn å sjekke hvem som har søkt og hvor mange. For min del kan det jo være artig å vite hvor mange andre som har søkt på stillingen, men hvor gjør jeg det ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gjest_Margrete_*

Det er offentlighet i søkerlisteri staten. Noen har rutine på å sende ut, for å slippe allehenvendelsene, mens andre har listen tilgjengeliog sender den ut på forespørsel. Les mer her:

http://www.sph.dep.no/templates/Kapittel.a...879#SPH-2.4.1.3

Søkerliste journalføres, du kan se i elektronisk journal at den er utbarbeidet og derette be om å få den oversendt. Tror ikke det finnes et sted der "alle" kan gå inn å se på tilfeldig valgte søkerlister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender en mail og ber om søkerliste så fort søknadsfristen går ut. I det offentlige så får man det, men private bedrifter gir ikke ut søkerlister. Veldig interessant å se hvem andre som søker. Dessuten kan man få litt "ro i sjelen" hvis man ikke blir kalt inn til intervju når man ser at det er mange svært gode søkere.

Jeg fikk søkerliste til drømmejobben og ble deppa da jeg så hvor mange som hadde søkt og hvor gode de var. Spesielt artig var det da de ringte i dag og ville ha meg på intervju. Jeg kommer til å be om søkerliste på hver offentlig stilling jeg søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender en mail og ber om søkerliste så fort søknadsfristen går ut. I det offentlige så får man det, men private bedrifter gir ikke ut søkerlister. Veldig interessant å se hvem andre som søker. Dessuten kan man få litt "ro i sjelen" hvis man ikke blir kalt inn til intervju når man ser at det er mange svært gode søkere.

Jeg fikk søkerliste til drømmejobben og ble deppa da jeg så hvor mange som hadde søkt og hvor gode de var. Spesielt artig var det da de ringte i dag og ville ha meg på intervju. Jeg kommer til å be om søkerliste på hver offentlig stilling jeg søker.

tror jeg ber om det jeg og. artig å se sånn ca hvordan det kan tenkes at jeg ligger an. ofte går d lang tid før man blir innkalt til intervju i offentlig sektor (erfaring da min kjære søkt jobb etter endt utdannelse), så da kan iallefall søkerlista gi meg et lite bilde om jeg kan regne med å bli innkalt eller ei. Søknadsfristen på jobben jeg søkte nå var igår, så da sender jeg en mail nå med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til hvem sendte du det til? Jeg har fått bekreftelse på mottatt søknad fra en person, og tenkte å sende dit. men det er andre personer som er oppført som kontaktpersoner for stillingen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send til personalavdelingen, ikke kontaktpersonen. Hvis det ikke er oversikt over de ulike avdelingene på nett sender jeg til den standard kontaktmailadressen, så skriver jeg "til personalavdelingen" som subjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send til personalavdelingen, ikke kontaktpersonen. Hvis det ikke er oversikt over de ulike avdelingene på nett sender jeg til den standard kontaktmailadressen, så skriver jeg "til personalavdelingen" som subjekt.

ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...