LadyInRed Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 søkte nylig på min første jobb etter endte studier Dette var i staten, og jeg fikk beskjed om at søkerlistene er offentlige slik at folk kan gå inn å sjekke hvem som har søkt og hvor mange. For min del kan det jo være artig å vite hvor mange andre som har søkt på stillingen, men hvor gjør jeg det ????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 det lurer jeg og på. ingen som vet??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 26. september 2006 #3 Del Skrevet 26. september 2006 Tror ikke det er noe sted du kan hente dette ut. Du henvender deg dit du søkte og ber om søkerlisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 26. september 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 26. september 2006 ok. og det er det vel få som gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 26. september 2006 #5 Del Skrevet 26. september 2006 Nei, faktisk ganske mange. Spesielt de som ikke blir innkalt til intervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #6 Del Skrevet 26. september 2006 Det var ganske mange som gjorde det der jeg jobbet sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #7 Del Skrevet 26. september 2006 Nei, faktisk ganske mange. Spesielt de som ikke blir innkalt til intervju. ← Det stemmer. Journalister ber også om å få slike lister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 26. september 2006 #8 Del Skrevet 26. september 2006 Det stemmer. Journalister ber også om å få slike lister. ← Ja spesielt lederstillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 26. september 2006 #9 Del Skrevet 26. september 2006 Det er offentlighet i søkerlisteri staten. Noen har rutine på å sende ut, for å slippe allehenvendelsene, mens andre har listen tilgjengeliog sender den ut på forespørsel. Les mer her: http://www.sph.dep.no/templates/Kapittel.a...879#SPH-2.4.1.3 Søkerliste journalføres, du kan se i elektronisk journal at den er utbarbeidet og derette be om å få den oversendt. Tror ikke det finnes et sted der "alle" kan gå inn å se på tilfeldig valgte søkerlister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 27. september 2006 #10 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg sender en mail og ber om søkerliste så fort søknadsfristen går ut. I det offentlige så får man det, men private bedrifter gir ikke ut søkerlister. Veldig interessant å se hvem andre som søker. Dessuten kan man få litt "ro i sjelen" hvis man ikke blir kalt inn til intervju når man ser at det er mange svært gode søkere. Jeg fikk søkerliste til drømmejobben og ble deppa da jeg så hvor mange som hadde søkt og hvor gode de var. Spesielt artig var det da de ringte i dag og ville ha meg på intervju. Jeg kommer til å be om søkerliste på hver offentlig stilling jeg søker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 27. september 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg sender en mail og ber om søkerliste så fort søknadsfristen går ut. I det offentlige så får man det, men private bedrifter gir ikke ut søkerlister. Veldig interessant å se hvem andre som søker. Dessuten kan man få litt "ro i sjelen" hvis man ikke blir kalt inn til intervju når man ser at det er mange svært gode søkere. Jeg fikk søkerliste til drømmejobben og ble deppa da jeg så hvor mange som hadde søkt og hvor gode de var. Spesielt artig var det da de ringte i dag og ville ha meg på intervju. Jeg kommer til å be om søkerliste på hver offentlig stilling jeg søker. ← tror jeg ber om det jeg og. artig å se sånn ca hvordan det kan tenkes at jeg ligger an. ofte går d lang tid før man blir innkalt til intervju i offentlig sektor (erfaring da min kjære søkt jobb etter endt utdannelse), så da kan iallefall søkerlista gi meg et lite bilde om jeg kan regne med å bli innkalt eller ei. Søknadsfristen på jobben jeg søkte nå var igår, så da sender jeg en mail nå med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 27. september 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg sender en mail og ber om søkerliste så fort søknadsfristen går ut. I det offentlige så får man det, men private bedrifter gir ikke ut søkerlister. Veldig interessant å se hvem andre som søker. Dessuten kan man få litt "ro i sjelen" hvis man ikke blir kalt inn til intervju når man ser at det er mange svært gode søkere. Jeg fikk søkerliste til drømmejobben og ble deppa da jeg så hvor mange som hadde søkt og hvor gode de var. Spesielt artig var det da de ringte i dag og ville ha meg på intervju. Jeg kommer til å be om søkerliste på hver offentlig stilling jeg søker. ← til hvem sendte du det til? Jeg har fått bekreftelse på mottatt søknad fra en person, og tenkte å sende dit. men det er andre personer som er oppført som kontaktpersoner for stillingen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 27. september 2006 #13 Del Skrevet 27. september 2006 Send til personalavdelingen, ikke kontaktpersonen. Hvis det ikke er oversikt over de ulike avdelingene på nett sender jeg til den standard kontaktmailadressen, så skriver jeg "til personalavdelingen" som subjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 27. september 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 27. september 2006 Send til personalavdelingen, ikke kontaktpersonen. Hvis det ikke er oversikt over de ulike avdelingene på nett sender jeg til den standard kontaktmailadressen, så skriver jeg "til personalavdelingen" som subjekt. ← ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå