Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anstrengelsesastma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en datter på femten år som sliter med anstrengelsesastma, det jeg lurer på er om det finnes noe annet alternativ enn astma spray??

Har ikke så veldig lyst at hun skal bruke dette resten av livet, derfor vil jeg gjerne

ta i mot tips om andre alternativer hvis det finnes.

Har noen av dere erfaring med dette , hun trener tre dager i uken, men det er mest ved løping hun merker det mest.

Skrevet

Medisiner, medisiner, medisiner. Samt opptrening av lungene. Selv slet jeg fryktelig med astma i alle former og varianter fra jeg var 6 år til godt uti 20-åra, og det var spesielt ille i tenåra/puberteten. Brukte vel omtrent like mye medisiner som en KOLS-pasient på det verste. Nå bruker jeg medisiner bare når det er svært kaldt ute og i pollenperioden.

Jeg vil anbefale dere å ta henne med på langkjøring. Hun må alltid være veldig varm når hun skal trene. Selv varmet jeg opp i meget rolig tempo (ergometersykkel, svømmehall) i bortimot en klokketime før jeg skulle trene håndball og fotball. For det er viktig at hun er gjennomvarm før hun begynner med fysiske anstrengelser. Da vil hun kunne presse seg meget hardere før hun får anfall. Det er også viktig at anfallsforebyggende medisiner blir brukt som foreskrevet - dette kan forhindre at hun må bruke kortisonmedisiner og anfallsmedisiner.

Ellers har jeg hatt god nytte av kinesisk medisin - akupunktur i kombinasjon med kopping, gjorde at jeg kunne kutte drastisk ned på medisinbruken - men ikke kutte den ut helt.

Skrevet

Anbefaler godkjent homøopat.

Sønnen min startet behandling på våren og når vinteren kom så var han nesten ikke syk. Han var sånn at han var dårligst i vinterhalvåret. Faktisk så ille at han måtte ha noen kortisonkurer for å ikke bli innlagt på sykehuset. Han brukte dager på å bli skikkelig dårlig og uker på å bli bra.

Da jeg ikke turte å slutte med astmamedisinene så tok han homøopatisk medisin parallellt.

Skrevet

Jeg har selv anstrengelses-astma, og den forbedret seg veldig etter at jeg begynte med svømming. Fuktigheten i luften gjorde at jeg ikke trengte å ta astma-medisin så lenge jeg kjente etter pusten underveis, og tok det "rolig", men svømte lenge. Etterhvert som jeg ble i bedre form gikk det også bedre med "vanlig" trening, løpe etter bussen o.l.

Nå kan astma roe seg veldig fra man er 15 år. Min ble mye bedre da jeg ble ca 20 år, og jeg tar mye mindre medisin i dag.

Skrevet

Min venninnes datter har hatt godt utbytte av homøopat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...