Cilla Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg har en krydderkvern til salt, og den må nå fylles på. Men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Hva slags havsalt kjøper dere? Sånn svær pose (som jeg bruker å kjøpe for å salte platten min når det er is) eller en mindre pakke? Er det stor forskjell på smaken på de ulike typene?
Gjest Deception Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Jeg kjøper Maldonsalt, som fås i eske. Det er salt i flak, og skal visstnok være det "beste" havsaltet.
Lady_Sharon Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Jeg bruker ikke havsalt i hele tatt. Man tror oftes at denne er sunnere men... I havet er det mange tunge metaler og andre farlige stoffer som man får med, med saltet... Så jeg bruker ikke denne typen
Brunhilde Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Jeg kjøper Himalayasalt i Danmark, smaker godt og har en fin rosa farge.
Sander Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Flaksalt (Maldon) funker ikke så bra i kvern, synes jeg. Det kan derimot lett knuses med fingrene, så til det trengs ikke kvern i det hele tatt. Jeg bruker å kjøpe Confecta grovt havsalt i 1kg pose, til kvern og koking. Det groveste saltet i de største posene bruker jeg bare hvis det trengs store mengder salt. Det er ikke så godt tørket heller, og er ikke så bra for kvernen. Har ikke tenkt så nøye over det med tungmetaller, men de fleste produsentene hevder at deres salt er rent....
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Jeg bruker bare Maldon. Uten kvern. Knuses med fingrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå