Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del trimtøy som skal vaskes på 30 grader.

Så langt har jeg vasket det for hånd. (vet at jeg kan

bruke vaskemaskin)

Men hva slags vaskepulver er lurest å bruke ?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Helt vanlig omo eller blenda? Colour hvis det er farget?

Bare dropp skyllemiddelet, det får svettelukt til å sette seg.

Skrevet

Skyllemiddel er fy uansett, men er det ingen av vaskemiddlene

som utmerker seg til 30 graders vask ?

Skrevet

Hvorfor er skyllemiddel fy?

Jeg bruker bare Neutral til alt jeg vasker jeg, uten parfyme og den mest skånsomme etter hva jeg vet!

Skrevet

Det står på vaskelapper at en ikke skal bruke skyllemiddel. ;)

Skrevet

oki? Hmm, visste jeg ikke!

Jaja, lærer alltid noe nytt :ler:

Skrevet

Hvis dette er klær i microfiber er ikke omo ultra for lyst tøy bra heller, det inneholder blekemidler og det skal man heller ikke bruke på microfiber. Omo color bruker jeg.

Skrevet

Jeg bruker Blenda sensitive på alt, jeg. Det har så langt gått bra i allfall.

Skrevet

Om det er elastisk treningstøy, så ville jeg brukt et vaskemiddel uten enzymer, f.eks Milo. Enzymer vil ødelegge elastikk og passform over tid.

Skrevet

Jeg vasker aldri noe annet enn pentøy og ull på 30 grader :sjenert:

Skrevet

Dette her er noen lette T-skjorter av polyester Vampyra.

Veldig fine å løpe i, men som sakt, kun 30 graders vask.

Skrevet

Men blir klær egentlig ordentlig rene på 30 graders vask? Prøver å unngå å kjøpe klær som skal vaskes på så lite akkurat pga. det jeg... :sjenert:

Skrevet

Er det sant at skyllemiddelet får svettelukt til å sette seg?? Jeg har slitt med noe treningstøy som alltid lukter litt surt, da skal jeg jammen prøve uten skyllemiddel neste gang.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Er det sant at skyllemiddelet får svettelukt til å sette seg?? Jeg har slitt med noe treningstøy som alltid lukter litt surt, da skal jeg jammen prøve uten skyllemiddel neste gang.

Jupp, det stemmer. Husker ikke hvorfor akkurat nå, men det stemmer i hvert fall.

Forresten: Klær som skal vaskes på 30 grader. Hvis du blir våt mens du har klærne på deg, ute i regnvær eller noe sånt, må du vrenge av deg klærne da så de ikke kommer opp i 37 grader i våt tilstand? :klø:

Skrevet

Har aldri sett at det står på vaskelappen at man ikke skal bruke skyllemiddel.. står det med ord eller er det et symbol? Hvordan ser i såfall symbolet ut?

Skrevet

Til Mrs. B. Det står skrevet med ord på vaskelappen når man ikke skal bruke skyllemiddel.

Skrevet

Jeg pleier å vaske alt på minst 40 grader finvask uansett om det står 30 grader eller håndvask på (unntatt enkelte pene dyre ullgensere de første gangene). Det pleier å gå helt fint. Stoler ikke på at ting blir rene nok med 30 grader, i alle fall ikke treningstøy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...