Gjest Bertine Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 fikk smake en herlig kake på jobben! Det var sitronkake, men sitronsmaken var ikke så dominerende som den pleier å være i andre kaker jeg har smakt. I tillegg var den kjempe saftig, ja nesten litt klissen i midten.. Den hadde også hvit glasur?? laget av philadelphia ost?? Må prøve å bake en sånn en nå, noen som har en brukende oppskrift??
Gjest Bertine Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Fant en fantastisk oppskrift på "detsoeteliv.no"
Drua Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Legg den ut her da, eller si hva den het
Drua Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Sånn mens vi venter på Bertine og har lyst på sitronkake så legger jeg ut en sitronkake som allerede står på "må bake denne snart" - lista mi: http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1mpay.php?id=998
Arkana Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Jeg prøvde den ene sitronkaken på Det Søte Liv (den i langpanne med melisglasur). Den var utrolig skuffende. Selve kaken smakte ingenting, i allefall ikke sitron. Den var helt ok i konsistensen, men ikke spesielt saftig.
Gjest Bertine Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Sitronkake med rømme: 2 store egg 3dl sukker 3dl lettrømme revet sitronskall 1dl presset sitronsaft 4dl hvetemel 2 ts bakepulver Pisk egg å sukker, det trenger ikke piskes til eggedosis. Tilsett rømme, revet sitronskall og sitronsaft. visp deretter inn hvetemel og bakepulver. Ha deigen i rund kakeform, stek på nederste hylle på 180grader i 40-45 min. Glasuren jeg laget besto av 1 pakke philadelphia ost 250g melis 125g smør.. *Nam nam *
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå