Gjest Mzfire Skrevet 18. januar 2003 #1 Skrevet 18. januar 2003 Jeg ser det er mange her inne som trener:) Jeg lurer da på hvilken form for trening driver du med ? Og hvorfor du har valgt nettopp denne? Skal begynne å trene selv etterhvert og vil gjerne vite mer om flere treningsformer.
Tusenfryd Skrevet 18. januar 2003 #2 Skrevet 18. januar 2003 Jeg har en lang karriere med ulike treningsformer. De fleste varte et semester eller to, så løp jeg videre fordi jeg ikke trivdes, hadde ikke penger eller hva det nå var. Så var det en venninne som lurte meg med på Friskis & Svettis trening. Jeg var meget skeptisk og ikke så rent lite forutinntatt... men jeg ble. Først som mosjonist, senere som vert, joggeleder og nå er jeg leder i sal. Hvorfor ble jeg? Jeg skal ikke være bedre enn at å ta på seg en funksjonæroppgave knakk nøtten for meg. Da måtte jeg nemlig gå, enten jeg gadd og orket eller ikke. Så synes man når man er i en funksjonærrolle, og dermed må man komme seg i enda bedre form... og så baller det på seg. Men jeg kunne også vært instruktør på SATS - eller Elixia eller et annet sted. Hvorfor er jeg hos Friskis & Svettis da? Ikke tjener jeg penger på det heller... Fordi vi er et idrettslag, alle driver på dugnad og frivillig basis. Jeg har som mål å sparke flest mulig opp av sofaen og få dem avgårde til en treningsform som passer de aller fleste. Selv om man har noen kilo for mye og kun en gammel t-skjorte å trene i. Selvsagt kan man komme i hypermoderne treningstøy også - men det er noe med høyden under taket, det varierte miljøet, det å se treningsglede i en nedstøvet gymsal på en østkantskole, eller 30 stykker som tråkker som gale til teknomusikk, alle med variert stivhet i syklemusklene etterpå - som gjør at jeg trives. Jeg synes det er et godt miljø, upretensiøst - og jeg blir. I tillegg har vi rå fester og herlige fjellturer. Vi trener for å kunne nyte rødvinen, det serveres sjokolade på kursene våre - i det hele tatt - vi er glade mennesker som trives - og det synes.
Gjest Hilde K S Skrevet 18. januar 2003 #3 Skrevet 18. januar 2003 Trener step og av og til pace. Tenkte jeg skulle prøve meg på pump. Greier stort sett å komme meg avgårde to ganger i uken noen uker tre ganger. Trening må være gøy !!!!!!!!!!!!!!! Regner med jeg kommer meg av gårde oftere etter at jeg slutter å røyke. Det er tre uker til fra onsdag og jeg er motivert og gleder meg........
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2003 #4 Skrevet 18. januar 2003 Hvor er det friskis og svettis ligger da?Og hvor mye koster det i måndten/året? Hvor gammel må man være for å få begynne der?
Gjest Kira Skrevet 18. januar 2003 #5 Skrevet 18. januar 2003 Jeg trener kickboksing og streetjazz. Også pleier jeg å stikke på S.A.T.S og trene når jeg orker. :D
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 18. januar 2003 #6 Skrevet 18. januar 2003 Det er ingen aldersgrense for å begynne på Friskis & Svettis. Jeg begynte da jeg var femten tror jeg... Det eneste det er aldersgrense på er styrkerommet, og der må du være 16 for å få trent. Prisen varierer, det kommer an på hva du vil trene og hvor gammel du er. Men jeg synes det er veldig billig. Du skulle vært med forrige uke, da var det åpent hus. Du finner Friskis & Svettis på Vika og på Majorstuen, og du kan bl.a trene ved skoler rett ved deg. Kjempebra tilbud! Men du Tusenfryd.. Kan ikke du si hva du heter? Eller fortelle hvordan du ser ut? Jeg trener veldig mye sal, og jeg vet jeg kan se hvem du er hvis du bare forteller meg det.. La meg gjette: Anne Lie? Carina A? Eller kanskje Astrid?
starie Skrevet 18. januar 2003 #7 Skrevet 18. januar 2003 Jeg trener styrke med vekter og svømmer en del for å bli smidigere og få bedre kondisjon. I dag skal jeg måke 50 meter med våt snø og deretter grave frem en båt.. Tror det er ganske god trening!
Tusseline Skrevet 18. januar 2003 #8 Skrevet 18. januar 2003 Jeg trener spinning to ganger i uken, samt styrketrening.
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2003 #9 Skrevet 18. januar 2003 Jeg skal egentlig trene vekter 3 ganger i uka..nå i kulda blir det så som så jeg har tenkt ta lit step for variasjon etterhvert også
Hello Kitty Skrevet 18. januar 2003 #10 Skrevet 18. januar 2003 Jeg trener som regel 4 ganger i uka, har mye fri :D Jobber selvstendig som make-up artist, og som oversetter - så jeg bestemmer for det meste arbeidstiden min selv. Trener styrke (får så lett muskler at trener'n min har sagt jeg burde slå inn på fitness/bodybuilding....nei fysjom ikke noe for meg=) skanetix, yoga, Krav Maga og litt kondisjon. Trener mest på Elixia om dagen, der trives jeg veldig godt! Hello Kitty
Tusenfryd Skrevet 18. januar 2003 #11 Skrevet 18. januar 2003 Nei, lille venn - navnet mitt får du ikke Men jeg tar det som et kompliment de du har nevnt. Anne er en veldig god venninne av meg. Trente på pulstimen hennes i dag - etter en KI-time - er litt mør i bena nå. Og til gjest: www.friskissvettis.no
Gjest gjesta Skrevet 18. januar 2003 #12 Skrevet 18. januar 2003 Jeg trener på treningssenter tre ganger i uken. Vår, sommer og høst går jeg turer på fjellet i tillegg. På treningssenteret foretrekker jeg gruppetrening; aller helst kombinasjon av step timer - helst med litt krav til koordinering (sånn at de små grå får kjørt seg litt også) og styrke timer - helst med vektstang / strikk. I en hektisk hverdag er det greit med sånne "alt i ett" timer der en får trent både kondisjon og styrke. Ved trening i sal har en dessuten instruktør som motiverer, og det trengs de dagene jeg har mest lyst å gå hjem til sofaen min!! Trening er gøy - finn den varianten som passer for deg!!!
Gjest Virvel Skrevet 18. januar 2003 #13 Skrevet 18. januar 2003 Eh... jeg trener ikke i det hele tatt. Har jo gym på skolen da, og det kan være hardt nok, også har jeg jo kjæreste... Usj, jeg er i ferd med å bli så ufattelig daff. Jeg har bestandig vært veldig aktiv, selv om jeg ikke er noe stort idrettstalent. Begynte på turn da jeg var 4-5 år, og holdt på med det mer eller mindre sammenhengende til jeg var 13. En periode hadde jeg speider'n ved siden av, vi fikk jo beveget oss litt der også. Jeg har også drevet med karate i et par år, men sluttet etter at jeg begynte på videregående fordi skolen var nødt til å komme først... Jeg har imidlertid veldig lyst til å begynne med kampsport igjen, det er skikkelig moro! Det er trening for både kropp og sjel. Du får bedre koordinasjon, balanse, styrke (både fysisk og mentalt). Akkurat nå sitter jeg her og har dårlig samvittighet for at jeg bare har vært inne i hele dag, men har planer om å kjøpe meg klippekort på Tøyenbadet og begynne å svømme igjen... Svømming er deilig. :D
Gjest Chica Skrevet 19. januar 2003 #14 Skrevet 19. januar 2003 Jeg prøver å trene tre ganger i uka, og varierer med Aerobic, styrke og spinning. Liker aerobic med dansesteg og litt vanskelig kombinasjon. Jeg må ha det morsomt når jeg trener, og er litt kresen på instruktører. Det må være litt liv ide, og de må være flinke til å få opp stemningen.
chimp Skrevet 19. januar 2003 #15 Skrevet 19. januar 2003 Trener på F&S opptil tre ganger i uka; aerobics, step og vekttrening i sal. Nå som d er gjort endringer mht til medlemskort-type kommer jeg også til å benytte meg av styrkerommet. Ellers går jeg på ski og skøyter om vinteren, og hele sommerhalvåret driver jeg og resten av familien m turorientering. Fikk plakett iår etter 5 år m gullmerke...
Gjest Mzfire Skrevet 19. januar 2003 #16 Skrevet 19. januar 2003 Friskis og Svettis virker som et bra tilbud. Nå har det seg slik at jeg bor på Manglerud. Er det noen som vet om det er noe F&S i nærheten av meg ? Jeg har S.A.T:S like i nærheten, men jeg har ikke vært noe flink til å benytte meg av deres tilbud tidligere og det er jo også dyrere. Jeg var med på aerobic og stram opp i en gymsal to,tre ganger i uka på en skole for noen år siden. Noe en turn forening arrangerte .Det var mer gøy det. Ikke noe snobbete og folk kom med de det de hadde på seg. Da visste jeg at jeg måtte få trent de dagene i uka. Mens på et treningssenter hvor jeg har mulighet til å trene hver dag, blir det til at jeg ikke går så ofte. Bare utsetter og utsetter og får dårlig samvittighet for at det koster så mye og at jeg ikke får trent ofte nok. Smiler tilbake når jeg tenker på hvor bra kropp jeg fikk av å gå der, men det er jo nå 4 år siden.. :oops:
chimp Skrevet 19. januar 2003 #17 Skrevet 19. januar 2003 http://www.friskissvettis.no/oslo/t2.asp http://www.friskissvettis.no/oslo/t2.aspærsågod, Mzfire, her er linken til Friskis&Svettis i Oslo. Håper du finner noe som passer for deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå