Gjest Annbjørg Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Nå har jeg så sinnsykt lyst til å dra på ferie! Har begynt å spare penger, sånn at jeg og jenta mi på 5 år kan ta en tur neste sommer. Men hvor drar man, når man skal reise alene med et barn? Setter stor pris på tips!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Det er så mange, mange steder å reise til. Skjønner at du ikke vet hvor du skal begynne hvis du bare har vært i Skandinavia. Du har enormt mye å glede deg til Kanskje begynne med noe i "nabolaget", dvs Europa? Mine personlige favoritter er Tallinn, Venezia, Salzburg. Mye å se, på ikke alt for store områder. Med tanke på et barn kanskje Paris/Eurodisney hadde vært noe? Vil du ut av Europa er New York et fint sted å starte
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Det spørst så veldig på hva dere er ute etter.. Varme? Opplevelser? Kultur? Et barn på 5 år (i alle fall når det bare er ett ) kan tas med nesten hvor som helst i verden som jeg ville anbefale noen å dra.. Hvor lang tid har dere? Hvor stort budsjett? Jeg tenker med en gang på Thailand.. Men det er så mye.. Det hjelper veldig om du snevrer inn ønskene dine litt..
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Hehe, takk for svarene. I og med at hun ikke er så gammel, tror jeg det er bademuligheter som står øverst på lista. Hun elsker sjøen, badebassenger osv... Mye gåing tror jeg ikke blir så populært. Så et sted der vi kan bade masse, der det er godt og varmt, gjerne et sted der det finnes dyreparker eller lignende... Reisebudsjettet vil vel ligge på 14 000 kanskje, inkl lommepenger.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Og forresten...14 dager tror jeg er passe... Hilsen hovedinnlegger
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Kroatia, Hellas, Spania, Italia, Rivieraen,Thailand, Vietnam, Sør-England (litt språktrening kan man jo godt begynne med i den alderen) osv osv Bare å dra i veg et sted.. Ikke tenk FOR mye
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Hvis du ikke har veldig mange penger, aldri har vært på noe særlig reise før og reiser alene med et fem år gammelt barn, og ønsker type sol&bading ville jeg kanskje valgt Lanzarote. Det er en fin liten øy med typisk "sydentur-liv" og leier dere bil kommer dere rundt på hele øya på en dag eller to. Syns Lanzarote er en fin øy med sitt spesielle vulkan-landskap. Fin side
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Tusen takk! Lanzarote skal jeg kikke nærmere på.
Gjest Lea Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Etter som du er fersk på reising, så ville jeg kanskje satset på en pakketur i første omgang. Et typisk "sydensted" er perfekt for unger. Det er ganske dyrt midt på sommeren, men i mai og første del av juni burde du få en fin tur for en rimelig penge. Ellers er Spania et veldig gjestfritt land. Rent og pent med trivelige fastboende. Men det er ofte velig varmt der om sommeren. Litt FOR varmt. Ville nok tatt en slik tur ganske tidlig på sommeren (evt. på våren). Ettersom du har med deg barn, så ville jeg holdt meg unna de typiske storby-feriene. Det er inne mye morsomt for en 5-åring å tasse rundt i gatene i 14 dager. Kan ikke tenke meg at det er særlig stas for deg heller. Dessuten er storbyene ofte veldig dyre å bo i. Konkrete tips: Mallorca, Gran Canaria, Tenerife, Hellas, Lanzarote, Costa Blanca. Det er nok lurt å ikke velge hotell midt i de største byene. Der er det ofte mye festing og bråk. Men det kan være greit å ha muligheten til å ta en liten tur for å shoppe e.l.
marsy Skrevet 26. september 2006 #11 Skrevet 26. september 2006 for sol og sommer ville jeg anbefalt en rimelig pakketur til et middelhavsland. ellers er jo eurodisney i Paris et godt forslag. hun er kanskje for ung enda, men om et par år vil jeg anbefale dere å reise til England og ta kombinert London og strandferie
razmatazz Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Jeg ville bestillt kataloger fra de største reiseoperatørene (f.eks. Ving, Star Tour, Apollo). De har pakketurer som er tilpasset ulike ønsker, med hoteller som er spesielt barnevennlige o.l., og da kan jo du og barnet ditt kikke litt sammen.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #13 Skrevet 26. september 2006 Heisan! Jeg ville valgt eit familieanlegg der alt er tilrettelagt for barn. Star tour sine familie anlegg heter "Blue village", saga sine "saga garden "og ving sine" ving resort". I tillegg til at alt er tilrettelagt for barn, er der også barneklubber der, barna har aktiviteter som skattejakt, minidisko osv. Kjempegøy for jenta di å få seg nye ferievenner, og deilig for mor å få en time eller to for dagen alene.Siden det primært er familier med barn på disse stedene er det også lett å bli kjent med andre familier. Star tour har også spesielle tilbud for deg som reiser alene med barn, det kan det hende at de andre reiseselskapene også har, sjekk det ut! Av steder å reise, tror jeg dere vil trives på Mallorca, Kreta,Kypros ,kanariøyene. Ville safet litt og tatt en pakketur siden det er første gang, og du skal reise alene. God tur!
Kaffeavtalen Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Siden vi nettopp har værti Bulgaria vil jeg anbefale dette på det sterkeste. Vi var 2 voksne og 3 barn. Vi bodde på et Ving Resort hotell i Albena. Der var det 3 basseng + barnebasseng, og 200 m til stranda. Stille på kveldene og oversiktlig så ungene kunne røre seg litt. Ungene har bestilt ny tur neste år!
Wonders Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Hei Annbjørg Først og fremst, max 5 timer i fly. Så reis utenom sesonger, for da er det billig. Min 1. tur var til Kreta, gikk inn på restplass.no, fikk 1 uke tur-retur m leilighet, dro med Apollo. Var i Elounda. Kr 998!!!! I august måned. Alt var åpent, turistene var nesten borte alle i hop, deilig og rolig, bademuligheter med offentlig strand, prøv å få basseng, da hele strandlinja på Kreta består av rullestein, altså små-stein/singel, ikke sand!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå