Gå til innhold

Hvor er det lettest nå i disse dager å få jobb?


Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Søker etter fast jobb, og er i tvil på hvor jeg skal søke.

Er det noen her som vet hvor det er lettest å få jobb?

Er ikke kresen jeg da .

Takker for alle fremtidige svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke så lett å få fast jobb noe sted for tiden..

har inntrykk av at det er lettest om du ikke er faglært eller har lang/spesiell utdannelse og om du ikke er kresen.

Jeg ville fulgt med i aviser og på nettet eller gått litt rundt og tittet. Om det er et sted du kunne tenke deg å jobbe: Gå inn, snakk med daglig leder/sjef og lever en søknad, slik at de kan kontakte deg om noe blir ledig.

Ofte er det enklere hvis man møter opp personlig og før stillinger blir lyst ut. Det koster både tid og penger med nyansettelser. Mange hadde nok satt pris på å ha søknader liggende når noen slutter e.l.

Slik gjorde vi det ofte på min gamle arbeidsplass. Enten var det noen som kjente noen, eller så var det folk som kom inn og leverte søknaden sin på forhånd.

Dette gjelder vel helst små bedrifter der utdannelse ikke kreves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor det er enklest å få jobb nå. Men jeg vil vel tro at i Oslo er det større muligheter enn andre steder. Det er noe jeg bare tror da..

En ting jeg har funnet ut, er å være raskt ute med å søke en jobb som du finner på internett. De får så vanvittig mange søknader inn, at det er ofte de trekker annonsen tilbake etter bare noen få dager. Selv om det står at annonsen skal være inne i noen uker, så har jeg opplevd at vips der var den tatt bort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne jobbe hos deg jeg Anie.....Men da må jeg nok flytte på meg, tror ikke sambo liker det...........Skulle gjerne hatt en jobb jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle tro det ja, jeg er også utdannet hjelpepleier. Har kun vært i kontakt med Uranienborg sykehjem og jeg sa de bare kunne ringe meg hvis de trengte hjelp. Men her sitter jeg da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
Skulle tro det ja' date= jeg er også utdannet hjelpepleier. Har kun vært i kontakt med Uranienborg sykehjem og jeg sa de bare kunne ringe meg hvis de trengte hjelp. Men her sitter jeg da :(

En ting er ihvertfall sikkert, jobbene detter ikke ned i fanget på deg, du må nok gjøre en innsats selv!

Hvis du er hjelpepleier var du vel ute i praksis - der burde de jo kjenne deg, har du prøvd det? Eller vært i kontakt med a-etat? De har bl.a. en vikartjenesten (selv om det heter noe annet) - det kan være en fin inngangsport til arbeidslivet...

Lykke til - stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje ta kontakt med flere enn ett sykehjem????

Har du prøvd vikarbyrå? (Det fins mange!)

Hva med kommunens vikartjeneste?

Sendt søknad til alle steder som kan være aktuelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bare sittet hjemme uten å gjøre noe,post it.

Jeg har hvertfall fått flere vakter nå via et vikarbyrå, da får jeg en inngangsport der, og jeg følger med på legige stilligner og legger ut cver på nettet. Tror det ordner seg etterhvert. Kunne vel vært mer flink og aktiv, men pga psykiske ting har jeg ikke hatt overskudd til det.

Men med jobb nå, ser det ut til å ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil vel tro at i Oslo er det større muligheter enn andre steder. Det er noe jeg bare tror da..

Det er jeg ikke så sikker på. Jeg bor i Oslo og det har vært/og er vanskeligheter med å få seg jobb, og jeg vet at jeg hadde fått jobb så lett som ingenting i byen jeg kommer fra. Det er ganske irriterende å vite, men jeg kan ikke bare flytte tilbake, men i desember måtte jeg reise nordover for å jobbe i noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...