Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mann synes jeg er spinnhakkende sykelig sjalu fordi jeg ikke synes det er ok at han reiser på sydentur eller mc-tur med single kompiser..

Tja..jeg synes ikke det er så normalt å absolutt ville det, hans dyrebare tid kunne han godt brukt samman med meg og ikke med kompiser jeg ikke helt har sansen for..

Det hører også med til historien at min mann i fylla gjør ting som gir meg grunn til ikke helt å stole på han..og det er han fullt klar over og angrer på.

Men hvor lenge må han bevise at han er til å stole på sier han. Tja, vet ikke jeg, sist episode var sist helg.Føler han bare drar fram dette for å få fokus bort fra hamselv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første argumentet ditt er jeg ikke enig i, jeg synes det er viktig at man kan gjøre ting alene med venner også, ikke bare med kjæresten. Uavhengig av om du liker vennene hans eller ikke.

At han ikke er til å stole på i fylla er ikke bra. Men er han mindre til å stole på hvis han er på mc-tur eller i syden? Er argumentet ditt at fordi han ikke er til å stole på må han holde seg i nærheten så du kan holde øye med ham? Eller? For det synes jeg hørtes fryktelig slitsomt ut, å skulle være nødt til å passe på at kjæresten ikke gjør noe galt i fylla. Det burde være noe han passet på selv, synes jeg.

Om du er sykelig sjalu? Nei, antakeligvis ikke, men du har en ganske annen oppfatning av hvordan et forhold skal fungere enn meg. Jeg liker dette ordtaket her, jeg:

If you love someone, set them free.

If they come back, they're yours.

If they don't they never were. 12

Gjest Anonymous
Skrevet

icon_cool.gif Jo jeg vil si du sliter med litt sjalusi, det er ikke bra og skal ha kontrollen hele tiden. Jeg har det slik med min mann. Jeg får ikke reise å besøke min far en gang for da skal jeg treffe guttevenner..icon_confused.gif

Du må bite i det sure eple og la han gå. Visst han gjør noen han ikke skulle gjort i et forhold, så vil jeg si at hans følelser for deg er ikke dei rette....icon_wink.gif

Prøv å vise at du ikke bryr deg for da synest han kansje at det ikke er så spennende å flørte osv med andre..

La han reise på tur.....

• 1 år senere...
Gjest cirkeline43
Skrevet

Ja du kan si, ævar gift med en sånn mann i 10 år.Han skulle bare dra med kompisene og selvfølgelig var æ sykelig sjalu. Nei vet du ka æ gjorde æ sa rett ut at æ var misunnelig for at han kunne bare dra, noen ganger var æ å lei både mann og barn og hadde lyst på en heisa tur. Som sakt så gjort fikk med mæ fire jenter og vi dro på heisa tur slo av mobilene og alt æ skal love det var en annen lyd da æ kom hjem etter tre døgn.Hadde ikke gjort noe som æ skulle ha dårlig samvittighet for bare moro.Gjør det æ skal love dæ det e artig :blunke:

Skrevet

Hei...

Ikke så unaturlig å være litt sjalu, men en skal gjøre alt for ikke å sette for mange grenser for hverandre. Det er ikke sunt. :(

Likevel tror jeg jeg aner at det kanskje er en grunn til å reagere her. Hvis samboeren min stadig vekk gjorde ting uten meg...ofte...og lenge av gangen... Tror ikke jeg hadde likt det. Særlig hvis han ikke var helt til å stiole på. Viktig å prioritere hverandre litt også vel? Ta hensyn? Spørre om det passer at man reiser akkurat da? Den gyldne middelvei...det er noe der. Men det er vel ikke så lett alltid. Selv har jeg en samboer som nesten prioriterer meg for mye... Han har avlyst to fotballturer med gutta i løpet av kort tid...for å være sammen med meg. Jeg har ikke bedt om det...Det var det med det gyldne middelveien igjen.... :blunke:

Koz, Idun...

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må bestemme deg her....... :-?

Stoler du på han, eller IKKE??????

Er svaret ja, lar du han få dra, og fortsetter å elske han.

Er svaret nei, dropper du han ut av livet ditt!

JOOOOOO, det er så enkelt.

Du kan ikke fortsette å bruke energi på noe som er så håpløst......

Du kommer til å ende opp med å bli helt UTMATTET!!!!!!! :roll:

Skrevet

Hvorfor gidder du å være sammen med en fyr du ikke kan stole på?

Synes du det er alt du er verdt..?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt - jeg sliter med sjalusi sjøl - og hadde ikke vært komfortabel med at min kjære skulle reist vekk uten meg til stadighet.

Jeg stoler på min kjæreste, men pga sjalusien er jeg alltid redd for at han skal finne ei annen som han liker bedre enn meg - selvom jeg vet at han elsker meg...Det å være sjalu er ikke å være rasjonell - det er det som gjør sjalusien så jævlig... :(

Det jeg syns er ille for deg er at denne typen din tydeligvis ikke tar hensyn til sjalusien din...Har du snakka med han og prøvd å forklare for han hvordan du føler det? Jeg tror at det er svært viktig at partneren får vite hvordan det føles å være sjalu, og at han tar hensyn til dette for å bygge opp tillit. - Etter jeg har snakka med min kjære om de dumme følelsenen føler jeg at han forstår meg bedre, og tilliten min til han har blitt større...Tror dette handler mye om kommunikasjon - som alltid hva forhold angår... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns heller ikke noe om at samboer'n min snakka om å dra på sydentur med sine single kamerater.

Dette hadde faktisk ingen ting med at jeg ikke stoler på ham eller er sjalu. Men, jeg syns at når man har 4 uker ferie i året, og velger å reise bort sammen med kamerater istedet for samboer, så ser jeg ikke vitsen med å være sammen. Jeg ønsker å reise bort sammen med min samboer. Det er på ferieturer man blir enda mer knytta sammen og lærer hverandre å kjenne på en litt annen måte enn i det daglige liv.

Penger er også en faktor som jeg syns spiller inn. Han har ikke råd til å reise på to sydenferier. Så alternativet blir da å reise på syden tur hver for oss. Det siste syns jeg skurrer så sinnsykt i mine ører.

Når det kommer til dette med å være sjalu. Så kan jeg gi deg noen eksempeler.

Broren min lot dama dra på jentetur til syden. Der var hun utro. Når broren min fant ut av dette så gikk han bak hennes rygg og var utro mot henne. Hevnen som førte til brudd. Kanskje ikke det beste eksempelet men dog. Jeg har også en bror som ofte er på singel turer sammen med sine kamerater. Og, jeg har sett og hørt mye om disse turene. Hvor naive skal vi jenter være da. De er alltid jenter på festene til gutta. Og, hvorfor skal de da nekta dama si å delta på disse festene?

Så er det typen som faktiskt drar på guttetur til syden. 3 kompiser på tur til en gresk øy. Men, turen ble ikke like artig som den ville blitt når han var singel. Fordi han er av typen som ikke er utro og som satt i syden og tenkte på dama. Så greit nok, han fikk en fin ferie men skulle ønske at han kunne delt ferieopplevelsene sine med dama si.

Så til de som mener at det bare er å reise på ferie alene. Helt greit for meg at du vil det. Hvorfor spør jeg? Jeg vil ikke det. Så hvis du mener jeg er eiesyk, sjalu, kontrollerene - JAVEL. Du skal få lov å mene dette. Jeg har erfart at felles ferieminner er så verdifulle, og jeg vil ikke dele dem med andre en min partner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...