Gjest *flau* Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 For mange år siden ble jeg smittett av kjønnsvorter av min daværende kjæreste. Gynekologen sa jeg måtte være forsiktig med samleie når jeg hadde utbrudd men at det ellers var ok.............. Nå har jeg lest om dette på nett (bedre sent enn aldri) og funnet ut at man er smittefarlig hele tiden Hvorfor fortalte ikke legen meg dette da??????????? OK, jeg burde nok satt meg bedre inn i saken selv, men jeg tror jo på det legen sier da... Tingen er at jeg nettop har fått ny kjæreste (1 mnd) og før nå hadde jeg ikke hatt noe utbrudd på 1 år. Nå kom de tilbake og jeg mannet meg opp og fortalte dette. Han tok det kjempefint og lo egentlig bare over at jeg var så flau. MEN etter å ha lest om dette på nett nå føler jeg meg bare teit. Han kan jo allerede være smittett. Så var d å manne seg opp for å fortelle det også da..... Noen som har noen erfaringer med dette fra før... Merker at jeg blir litt småflau over min egen uvitenhet
Gjest Rilokiley Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Det er jo veldig mange som har kjønnsvorter da. Og det er ikke farlig, ihvertfall ikke for gutter, og de fleste får ikke utbrudd heller. Han vet sikkert at det er en risiko for at han kan ha blitt smittet da han vet at du har det:)
Gjest *flau* Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Får håpe det! Har aldri smittett noen tidligere, og har hatt to lange forhold etter at jeg fikk dem. Men jeg synes bare det var så flaut at jeg ikke viste noe om det og så ble jeg kansje irritert på legen som ikke hadde fortalt meg dette Får krysse fingrene for at han tar dette like bra!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Hva er egentlig kjønnsvorter? Innvendig? Utvendig? Merker en godt om en har det? Måtte bare spørre... Takknemlig for svar.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Jeg trodde kjønnsvorter var noe man fikk medisin mot. Noe man smører på så forsvinner de.
minienthe Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Jeg trodde kjønnsvorter var noe man fikk medisin mot. Noe man smører på så forsvinner de. ← de forsvinner kun midlertidig, vortene kommer av et virus som man har i kroppen resten av livet hvis man først er smittet.
Frk Johansen Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Jeg trodde kjønnsvorter gikk over av seg selv etter 18 mnd, det sa legen til meg og det fikk jeg også skriv om, men det er kanskje forskjellige typer av det? Jeg smører nå på noe middel, morgen og kveld og jeg håper da inderlig de blir borte - for godt!!
minienthe Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 Jeg trodde kjønnsvorter gikk over av seg selv etter 18 mnd, det sa legen til meg og det fikk jeg også skriv om, men det er kanskje forskjellige typer av det? Jeg smører nå på noe middel, morgen og kveld og jeg håper da inderlig de blir borte - for godt!! ← selve vortene, det du fysisk ser vil vanligvis forsvinne etter en stund men viruset som utløser vorteveksten ligger latent i kroppen resten av livet.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Gå til legen og be om å få resept på Aldara krem. Den tar bort kjønnsvortene, garantert, og de kommer aldri mer igjen. Jeg hadde mine i nesten 10 år, og så fikk jeg resept på Aldara, og etter noen uker var de borte. De forsvant for tre år siden og har ikke kommet tilbake siden. Du kan søke etter Aldara i http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ eller ta et søk på nettet. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #10 Skrevet 28. september 2006 Hvis det er mange år siden du fikk vorter, kan det jo hende ikke legene visste at man alltid var smittsom? Uansett så er det nok mange som har vorteviruset uten å vite det. Om jeg ikke tar helt feil så er det dette viruset som kan forårsake celleendringer i livmorhalsen, så pass på å undersøke deg jevnlig. (altså jeg tror man må ha dette viruset for at det skal skje, men de fleste har jo viruset uten at noe skjer )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå