kvick Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Hei dere kommende bruder! Hvilket tidspunkt for vielsen har dere valgt og hvorfor? Jeg regner dette som utganspunktet for tidssettingen av resten av opplegget, så da lurer jeg på hva dere har valgt (hvis dere har vært så heldige å kunne velge, da..) og hvordan dere har tenkt..??
flickan Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Vi kommer til å ha vielsen rundt kl 15.00 Vi skal vies i hagen på stedet hvor selskapet skal stå, så vi regner ikke med noe transporttid. Vielsen vil vare i max 1/2 time (mest sannsynlig 20 min), og vi tenker å ha midagen kl 17.00. (fotografering i mellom) Er greit å ikke ha for mye tid mellom vielse og middag siden det er på samme sted og med de samme folka.. Vi overtar heller ikke selskapslokalet før kl 10 vielsesdagen, så det er greit å ha litt tid til å pynte og dekke bord osv.
marsy Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 vi skal ha vielse kl 14... tenkte som så at da har vi god tid til å pynte oss, ordne hår osv. og hvis vi kommer igang med middagen kl 16-1630 er vi kanskje ferdig med middag kl 19-1930 og har god tid til fest etterpå uten at det blir travelt eller veldig sent.
Elle_liten Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Vår vielse starter kl 14. Litt usikker på når vi skal starte med middag. Muligens 16.30-17.00 tenker jeg. Det er gangavstand mellom kirke og selskapslokale.
Arkana Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Vi ønsker å ha vielsen senest mulig, slik at det blir minst mulig tid til middagen. I sommermnd kan ikke vielsen vare lenger enn til 14.30, så vi håper å få være sist den dagen (ser ikke på det som noe problem).
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Vi kunne velge mellom 12.30, 14.00 og 15.30
Susan Sto Helit Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Vi fikk valget mellom 13.00 og 16.00, fordi noen allerede hadde tatt 14.30. Valgte 13.00, og synes det var helt perfekt!
mowgli Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Vi skal ha kl. 14.30. Da slipper vi å stå grytidlig opp for å rekke alt før vielsen ... og kommer heller ikke for sent igang med middagen etter vielsen & fotograferingen.
Pasha Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Hadde vielsen kl 14.00. Den varte ca 30 min og deretter var det kaffe og kake i kirken. Ble hentet av limo klokka 1500 og den kjørte oss rundt i New York (for å ta bilder). Hadde så middag kl 1900. Meningen var å ha middag kl 1800, men fikk det ikke pga av at restauranten ikke hadde plass da. Veldig glad for det i ettertid. Hadde blitt knapt med tid i 3 timer. Mye traffik i new york på en fredagsettermiddag
Kara W Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 I kirken vi skal gifte oss kunne vi velge mellom 16:15 og 17:15. Jeg synes begge virket litt sent, men vi ville ha den kirken, og jeg valgte 16:15. Dette har gjort at vi må velge lokale nærme, og ser på en som er gangavstand, og en som er litt lenger gangavstand/5 min kjøring. Bilder tar vi på stedet, så vi slipper å resie noe sted for det. Alikevell setter vi oss ikke til bords før tidligst 18, sannsynligvis 19. Men jeg får så mye tid jeg kan ønske meg om morgenen, da.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 I kirken vi skal gifte oss kunne vi velge mellom 16:15 og 17:15. Jeg synes begge virket litt sent, men vi ville ha den kirken, og jeg valgte 16:15. Dette har gjort at vi må velge lokale nærme, og ser på en som er gangavstand, og en som er litt lenger gangavstand/5 min kjøring. Bilder tar vi på stedet, så vi slipper å resie noe sted for det. Alikevell setter vi oss ikke til bords før tidligst 18, sannsynligvis 19. Men jeg får så mye tid jeg kan ønske meg om morgenen, da. ← Vurderer dere kansje kirken inne på Akersus festning? En venninde av meg giftet seg der i sommer, og var meget oppgitt over at de ikke kunne få vielsen tidligere. Men de valgte derfor å ta bildene før, for å få mere tid med gjestene og det fungerte i grunnen godt for oss. (jeg ville dog ikke gjort det slik, bilder før er joks.. :D )De hadde gangavstand til selskapslokalet, det var veldig koselig :D (vi gikk inne på festningsområdet, og slapp de gatene rundt, som jo har en aktivitet man gjerne ikke setter pris på å se på en slik dag)
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Vi ønsker å ha vielsen senest mulig, slik at det blir minst mulig tid til middagen. I sommermnd kan ikke vielsen vare lenger enn til 14.30, så vi håper å få være sist den dagen (ser ikke på det som noe problem). ← Hvorfor vil dere ha minst mulig tid til middag? Er ikke middagen med nærmeste familie en hyggelig begivenhet da? Vi har vielse kl 13. Helt perfekt, og da får vi masse ut av dagen vår. Skulle vi hatt vielse kl 15 føler jeg at det ikke blir så mye igjen av dagen iom at vi skal til fotografen etter vielsen. Vil ikke ta bilder på forhånd.
Pasha Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 trur hun mente mellom vielse og middag... ikke at middagen skulle vare kortest mulig
Leyla77 Skrevet 25. september 2006 #14 Skrevet 25. september 2006 Vi kunne velge tidspunkt helt selv, gikk for kl 15.30. Fordi da er det fremdeles lyst når vi går inn i kirken, og mørkt når vi kommer ut.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #15 Skrevet 25. september 2006 1 år og fire mnd før bryllupet var det såpass opbooket i kirken at vi kunne velge mellom kl 12 og 15. Av hensyn til gjester som kommer langveisfra (og oss selv), så valgte vi 15. Idielle for meg ville vært 14, for da får man tid før vielsen til å ordne seg og gjester får tid til å reise, og man får tid nok til fest etterpå.
Arkana Skrevet 25. september 2006 #16 Skrevet 25. september 2006 Hvorfor vil dere ha minst mulig tid til middag? Er ikke middagen med nærmeste familie en hyggelig begivenhet da? ← Jeg mener minst mulig tid mellom vielse og middag. Selve middagen blir selvsagt høydepunktet og kommer til å vare lenge.
Kara W Skrevet 26. september 2006 #17 Skrevet 26. september 2006 Vurderer dere kansje kirken inne på Akersus festning? En venninde av meg giftet seg der i sommer, og var meget oppgitt over at de ikke kunne få vielsen tidligere. Men de valgte derfor å ta bildene før, for å få mere tid med gjestene og det fungerte i grunnen godt for oss. (jeg ville dog ikke gjort det slik, bilder før er joks.. :D )De hadde gangavstand til selskapslokalet, det var veldig koselig :D (vi gikk inne på festningsområdet, og slapp de gatene rundt, som jo har en aktivitet man gjerne ikke setter pris på å se på en slik dag) ← Akershus Festning, ja. Vi synes også bilder før er juks, så da får middagen bare bli litt sen. Det ene stedet vi ser på er Karpedammen, som er inne på selve festningen. Det andre stedet er Logen, så da blir det bil/hest og vogn på oss. Regner med at de fleste gjestene velger å gå. Kommer nok også til å få arrangert noe kjøring for besteforeldre som har vondt for å gå. Skal se på stedet om tre uker, og bestemme oss da. Gleder meg veldig til å få det på plass!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #18 Skrevet 26. september 2006 Jeg mener minst mulig tid mellom vielse og middag. Selve middagen blir selvsagt høydepunktet og kommer til å vare lenge. ← Da skjønner jeg deg. Trodde du ikke ville ha tid til middag, og synes at det virket litt rart.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #19 Skrevet 26. september 2006 Da skjønner jeg deg. Trodde du ikke ville ha tid til middag, og synes at det virket litt rart. ← Her går det unna gitt. Jeg mente selvfølgelig at jeg trodde at du ikke ville ha tid til lang middag. Vel, du skjønner hva jeg mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå