marsy Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 3-retters middag med ca 6 korte taler, + velkomsttale, takk for maten-tale og diverse informasjon fra toastmaster. hvor lang tid skal man beregne på dette?
Susan Sto Helit Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 3-4 timer. Lønner seg kanskje å ta en pause mellom rettene ett sted, for det kan bli lenge.
minemor Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Hei. Var i en 90 årsdag på lørdag. tre retters middag 6 korte taler og bare 2 gjester. Holdt på i 3,5 time gitt..... Lykke til. Er glad vi har koldtbord..
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 3-retters middag med ca 6 korte taler, + velkomsttale, takk for maten-tale og diverse informasjon fra toastmaster. hvor lang tid skal man beregne på dette? ← Det kommer faktisk litt ann på hvor mange gjester dere har, men det er vanlig å regne rundt fire timer til bryllup. Med kun seks taler og litt ferre enn 100 gjester så kan dere greie å klemme det ned mot tre timer. (men jeg har vært i flere enn et selskap som tok over fem timer!) Jeg vil absolutt anbefale at dere legger inn en pause, og at toastmaser sier fra på begynnelsen av middag at det blir pausa, og når, og så når tiden er inne annonserer denne. Ellers så har folk lett for å gå på vandring på egenhånd, noe som kan være litt kjiipt for de som sitter igjenn, og kan virke veldig forstyrrende. (noen må på do, røyke eller får vondt i ryggen eller makk i ræva) Pausen kan godt være på bare (10)-15 min dersom det er akseptabel toaletttilgang (ikke alle må stå i kø hele pausen)
marsy Skrevet 26. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2006 Hei. Var i en 90 årsdag på lørdag. tre retters middag 6 korte taler og bare 2 gjester. Holdt på i 3,5 time gitt..... Lykke til. Er glad vi har koldtbord.. ← I min erfaring tar faktisk koldtbord lengre tid, fordi folk skal opp å forsyne seg med jevne mellomrom, og man da ikke får ro rundt bordet. Har vært med på å måtte vente på å synge sanger, og høre på taler fordi halvparten av gjestene står rundt buffeten
minemor Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 I min erfaring tar faktisk koldtbord lengre tid, fordi folk skal opp å forsyne seg med jevne mellomrom, og man da ikke får ro rundt bordet. Har vært med på å måtte vente på å synge sanger, og høre på taler fordi halvparten av gjestene står rundt buffeten ← Men vi har en dyktig toastmaster da.. Regner med ett par timer på middagen, og HÅPER den er uten sanger.LItt taler blir det vel, men har ingen kaffegjester ekstra så vi kommer til å ta litt taler utover kvelden hvis det blir mange av den sorten!!! Og hva så om det står folk ved buffeten når folk vil tale? vi er da ikke så stive og pripne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå