Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Har satt opp slik våtromsstrie på badet. Skal henge opp ett speil som er stort, ca 60x120. Har fått det skjært til av en glassmester som anbefalte meg å lime et på veggen. Kjøpte lim hos ham, men så tenkte jeg; hva om speilet blir ødelagt og må byttes ut? Hvordan får jeg det da ned av veggen? Dersom jeg limer det vil jo tapetet også komme ned dersom jeg river speilet... Så nå lurer jeg på å skru opp en plate først som jeg deretter limer speilet på... Men hvilke plate er sterk nok til å tåle et så stort speil. Den kan ikke være særlig tykk, jeg vil ha speilet nær veggen. Noen som kan hjelpe meg? Eller er det noen som kan tipse meg om andre måter å få opp det hersens speilet på...
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Det finnes noen klips som du skrur fast i veggen til å henge slike speil på. de synes omtrent ikke i det hele tatt, og speilet kommer helt inntill veggen.
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Bare et tips: Dersom du vurderer å feste speilet på en annen måte enn å lime det, bør du vurderer fuktskademulighetene det potensielt kan medføre, og hva du da eventuelt bør gjøre for å forhindre dette.
Leo Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Jeg ville helt klart ha brukt speilklemmer eller noe à la disse. Fyll skruehullene med silikon, så unngår du fuktproblemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå