Gjest Mzfire Skrevet 18. januar 2003 #1 Skrevet 18. januar 2003 Selv tror jeg ikke jeg har noen former for evner innenfor det alternative. Skulle ønske jeg hadde det, men det har jeg altså ikke. Likevel tror jeg at andre har det. Noen som vil stå fram og fortelle om hvilke evner de har? Vil tilslutt si at jeg har veldig respekt for den /de som har det.
Linemor Skrevet 18. januar 2003 #2 Skrevet 18. januar 2003 Jeg har heller ingen evner, men jeg tror på at noen vet mer enn meg om det som skjer. mange ganger har jeg ønsket meg evnen til noe mer andre gager er jeg glad for at jeg ikke har det.
jordbær Skrevet 18. januar 2003 #3 Skrevet 18. januar 2003 Jeg har en. Vet ikke om jeg vil kalle det et evne! Jeg vet heller ikke hva jeg skal kalle det. Kanskje nært beslektet klarsynhet...? Jeg kan gjøre helt normale ting.. F.eks. handle.. Før jeg kommer til kassen, vet jeg nøyaktig sum i hodet.. Det er ikke noe jeg regner på, det bare dukker opp. Det kan også arte seg på andre måter. Jeg jobbet i en dyrebutikk og snakket med sjefen. Plutselig sier jeg "nå døde en undulat!" Sjefen så rart på meg og sjekket undulatburet. Der lå en stk. død undulat.. Fortsatt varm.. ekkelt! Jeg vet ikke om det var jeg som drepte fuglen(ikke fysisk), men jeg er i allefall VELDIG forsiktig med å tenke slike tanker nå(forsøker å forhindre at de dukker opp). Jeg vet også veldig ofte si hva andre skal si til meg. Jeg vet også når de i familien min dør.. (Heldigvis lenge siden siste dødsfall) Men som sagt. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det et evne. For meg er det nesten som en forbannelse.. 2
Dance Skrevet 18. januar 2003 #4 Skrevet 18. januar 2003 skummelt! (Jeg har ingen magiske evner for å si det sånn, men mennsklige evner som jeg og andre setter stor pris på)
Bibbzy Skrevet 18. januar 2003 #5 Skrevet 18. januar 2003 Jeg tror ikke jeg har noen evner, men skulle gjerne hatt en eller to... Men samtidig tror jeg at jeg i visse stunder kan være glad for at jeg ikke har noen. Tror det er nok av dem som har evner, som gjerne skulle ha ønsket at de ikke hadde noen, alt etter som hvilke evner de har. Men jeg har utrolig respekt for disse menneskene. :smile: Kan hende er det mange som har evner, men som ikke vet om dem. At det kommer frem med litt trening, på ett slags vis... Har en "svigermor" som kan fornemme ånder. Det har hun kunnet helt siden hun var lita. Dessuten holder hun nå på å lære seg tarot-kunsten, og driver litt med drømmetydning. Synes det er kjempespennende å høre alt hun kan fortelle...
Hello Kitty Skrevet 19. januar 2003 #6 Skrevet 19. januar 2003 Jeg er klarsynt, eller hva man nå skal kalle det.....og det er både min mor og mormor også. Har visst om det lenge, men har vel ikke villet innse det/eller vært klar for å håndtere det før nå Noen av venninnene min er litt nervøse nå, de tror at jeg kan "se" hva de tenker og sånn...men det er jo ikke slik det foregår da Det kan bli slitsomt for meg, men jeg prøver å se på det som en gave jeg har fått. 1
Gjest Hilde K S Skrevet 19. januar 2003 #7 Skrevet 19. januar 2003 Jeg kan se tankene til andre noen ganger. Som feks når det ikke er logisk hva folk skal si og begynner en setning sånn ; i går var jeg på.........( og der glemmer de ordet for hva de skal si )og jeg kan svare ; på ikea el. Har alltid rett og folk spør alltid om hvordan jeg kunne vite det. Mannen min trodde ikke på denne evnen før jeg beviste det mange ganger og han en dag sa noe jeg kunne avslutte ( tror han hadde truffet noen som det ikke var sannsynlig han skulle treffe ). Jeg avsluttet og han utbrøt ; du var der og så det ! Noe jeg umulig kunne vært...... Da jeg var yngre var jeg mer klarsynt og kunne fortelle hvem av vennene mine som var den neste ut i en bilulykke ( jada, har vært råneberte ). Til slutt var det en som etter en ulykke sa ; og du - du sier ingenting for det blir alltid sånn du sier ! Jeg kunne bare si at nå hadde alle som skulle vært igjennom det så han trengte ikke å bekymre seg. Det viste seg å stemme. Bruker ikke evnene bevisst tror kanskje jeg kommer til å miste dem da. De kommer mer som små flash, men når jeg får slike stoler jeg på at de er riktige og handler ut fra tegnene jeg får.
zophie Skrevet 20. januar 2003 #8 Skrevet 20. januar 2003 Jeg har en slags evne (eller hva man nå skal kalle det?) som visst går under navnet "synestesi". Det arter seg slik at jeg opplever bokstaver og tall med bestemte farger. Som barn var jeg alltid veldig opptatt av at folks navn hadde bestemte farger, men når jeg ga uttrykk for det ristet de bare på hodet. Etter at jeg har blitt voksen, har jeg begynt å jobbe med denne evnen, og den utvikler seg! Nå ser jeg farger når jeg hører lyder, og ofte kommer det bilder som beveger seg. Når det gjelder navn på folk, så opptrer de nesten alltid med farger OG bevegelser nå. Jeg er selv ikke i stand til å tolke det jeg opplever, men kjenner heldigvis noen som kan sette det i sammenheng. Er det andre som har liknende evner, eller som oppfatter verden litt annerledes enn det som er "vanlig"? Jeg kjenner nemlig ingen...
*Lillian* Skrevet 20. januar 2003 #9 Skrevet 20. januar 2003 Jeg har en slags evne (eller hva man nå skal kalle det?) som visst går under navnet "synestesi". Det arter seg slik at jeg opplever bokstaver og tall med bestemte farger. Som barn var jeg alltid veldig opptatt av at folks navn hadde bestemte farger, men når jeg ga uttrykk for det ristet de bare på hodet. Etter at jeg har blitt voksen, har jeg begynt å jobbe med denne evnen, og den utvikler seg! Nå ser jeg farger når jeg hører lyder, og ofte kommer det bilder som beveger seg. Når det gjelder navn på folk, så opptrer de nesten alltid med farger OG bevegelser nå. Jeg er selv ikke i stand til å tolke det jeg opplever, men kjenner heldigvis noen som kan sette det i sammenheng. Må bare spørre deg om en ting, Zophie. Vet du noe om du kunne dette før du kunne lese? Elelr om det går an å knytte farger til mennesker bare? Har nemlig et barn i barnehagen som vi har stussa litt på. Når vi ser i fargebøker, sier hun f.eks. aldri "rød" hvis det er en rød farge der, hun sier "der er mamma sin farge" osv. Dette sier hun om alle fargene. Vi har prøvd å lære henne at det heter blå, rød, grønn osv, men hun sier konstant at det er den og den sin farge. Vi ble nysgjerrige, og spurte foreldrene om de visste hvorfor hun sa dette, men de hadde ingen aning. Hun hadde holdt på sånn helt siden de hadde begynt å lære henne farger hjemme, og de hadde ikke lært henne til å knytte farger sammen med mennesker. Bare lurte på om du vet, eller om dette kan høres ut som noe alà det du ser? Det er nemlig noe spesielt ved denne jenta, det er jeg sikker på uansett! (flere ting som virker "normalt", men jeg kan ikke gå inn på for mye her. Noen kan kjenne henne igjen) Lillian - nysgjerrig på dette 1
zophie Skrevet 29. januar 2003 #10 Skrevet 29. januar 2003 Svar til Lillian: Jeg har nok hatt denne evnen helt fra fødslen av, for det begynte med farge på bokstaver FØR jeg klarte å sette dem sammen til ord og navn. Jeg er ikke i tvil om at datteren din opplever noe liknende, det kjenner jeg på meg. La henne for guds skyld oppleve verden slik hun oppfatter den, for i hennes generasjon er det mange spesielle barn! Jeg opplevde at folk ikke forsto meg, så jeg sluttet ganske tidlig å snakke om det. Jeg kan som lærerstudent si at jeg ikke tror det vil by på problemer for henne å lære seg bokstavenes navn, ikke hvis hun får lov å assosiere på hennes måte. Det har iallfall ikke vært noe problem for meg! Jeg vil også si tusen takk for spørsmålet/svaret ditt, for nå føler jeg meg mindre "gal";-) :kgblunk:
zophie Skrevet 29. januar 2003 #11 Skrevet 29. januar 2003 Til Lillian: Jeg var litt rask her, og så først etterpå at det ikke var datteren din. Beklager så mye! :-?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 Er både klarsynt, synsk, klarfølt og klarhørt. Men å se og snakke med døde kan jeg ikke. Anonymkode: bc9e3...a6b 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 Jeg ser falske mennesker.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #14 Skrevet 29. september 2020 Jeg kan fly, har aldri fortalt det til noen. Bruker å fly om natta og flyr ofte utenfor soveromsvinduene til folk jeg ikke liker, banker på og stikker av. Tisser også en dam utenfor inngangsdøra. Anonymkode: ae1d9...fc7 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan fly, har aldri fortalt det til noen. Bruker å fly om natta og flyr ofte utenfor soveromsvinduene til folk jeg ikke liker, banker på og stikker av. Tisser også en dam utenfor inngangsdøra. Anonymkode: ae1d9...fc7 😂😂😂 Anonymkode: bc9e3...a6b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 Jeg kan kommunisere telepatisk med dyr, både levende og døde. Har også kommunisert med døde mennesker. Kan se om noen har gode eller dårlige intensjoner, så har aldri vært redd for å bli med noen hjem, haike osv. Anonymkode: 6b0cf...dfe 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan kommunisere telepatisk med dyr, både levende og døde. Har også kommunisert med døde mennesker. Kan se om noen har gode eller dårlige intensjoner, så har aldri vært redd for å bli med noen hjem, haike osv. Anonymkode: 6b0cf...dfe Jeg har akkurat begynt med å kommunisere telepatisk med dyr, og det er veldig spennende. Kan også kommunisere telepatisk med enkelte mennesker. Hvordan oppdaget du at du fikk telepatisk kontakt? Anonymkode: bc9e3...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 På 19.1.2003 den 18.28, Hello Kitty skrev: Jeg er klarsynt, eller hva man nå skal kalle det.....og det er både min mor og mormor også. Har visst om det lenge, men har vel ikke villet innse det/eller vært klar for å håndtere det før nå Noen av venninnene min er litt nervøse nå, de tror at jeg kan "se" hva de tenker og sånn...men det er jo ikke slik det foregår da Det kan bli slitsomt for meg, men jeg prøver å se på det som en gave jeg har fått. Kan du fortelle hvordan det foregår? Vurdan fungerer det? Kom gjerne med eksempel ☺️ Anonymkode: 83490...893
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 På 18.1.2003 den 13.16, jordbær skrev: Jeg har en. Vet ikke om jeg vil kalle det et evne! Jeg vet heller ikke hva jeg skal kalle det. Kanskje nært beslektet klarsynhet...? Jeg kan gjøre helt normale ting.. F.eks. handle.. Før jeg kommer til kassen, vet jeg nøyaktig sum i hodet.. Det er ikke noe jeg regner på, det bare dukker opp. Det kan også arte seg på andre måter. Jeg jobbet i en dyrebutikk og snakket med sjefen. Plutselig sier jeg "nå døde en undulat!" Sjefen så rart på meg og sjekket undulatburet. Der lå en stk. død undulat.. Fortsatt varm.. ekkelt! Jeg vet ikke om det var jeg som drepte fuglen(ikke fysisk), men jeg er i allefall VELDIG forsiktig med å tenke slike tanker nå(forsøker å forhindre at de dukker opp). Jeg vet også veldig ofte si hva andre skal si til meg. Jeg vet også når de i familien min dør.. (Heldigvis lenge siden siste dødsfall) Men som sagt. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det et evne. For meg er det nesten som en forbannelse.. Dette er synskhet. Anonymkode: 442d7...278
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 Jeg har en usedvanlig god evne til å gjenkjenne en sjarlatan. Anonymkode: 6fefe...d5d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå