Gå til innhold

Flløtegratinert poteter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emmelina_*
Skrevet

Hei

Ønsker meg en oppskrift på "sikker" fløtegratinerte poteter.. Den MÅ være så sikker at det ikke går galt .. he he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjær poteter i skiver, løk i skiver og hakk hvitløk. Legg lagvis i en ildfast form. Visp sammen fløte, salt og pepper og hell over så det rekker omtrent halvveis opp på potetene. Dryss over revet ost og stek ved 200 grader i ca 1 time. Har du litt dårlig tid (eller bare ikke gidder å vente) kan du ha alt (unntatt ost) i en gryte og koke ca 10 minutter. Hell i en ildfast form og dryss på ost, da trenger du bare gratinere ca 15 minutter.

Gjest Gjest_pulverheksa_*
Skrevet
Har du litt dårlig tid (eller bare ikke gidder å vente) kan du ha alt (unntatt ost) i en gryte og koke ca 10 minutter. Hell i en ildfast form og dryss på ost, da trenger du bare gratinere ca 15 minutter.

Sånn gjør jeg det alltid. Har ikke så stor ovn at jeg har plass til både stek og potetformen i den samtidig. Gratinerer potetene mens steken hviler.

Skrevet

Takk :-))

Så var det hva slags biffer er best ?

:-)

Skrevet
Så var det hva slags biffer er best ?

:-)

Det er vel smak og behag. Selv er min favoritt ytrefilet, fordi den har mer smak enn indrefilet. Men andre foretrekker indrefilet fordi den er mørere. Samboeren min foretrekker entrecôte, den har enda mer smak enn ytrefilet, men jeg liker ikke alt fettet.

Skrevet

Syns de beste biffene kommer fra kjøttfe, ikke nrf, se etter kjøtt av angus, hereford, eller en annen type kjøtt fe.

Jeg liker best T-bone steak, entrecote og ytrefilet, indrefilet blir for tamt for meg. Men som arkana sier så er den mør som smør.

Gjest Gjest_Emmelina_*
Skrevet

Takker igjen damer :-)

Skal bare ha en middagsgjest som betyr utrolig mye for meg og da vil jeg maten skal være mega god ;-)

Har dere en dessert oxo da ?

Skrevet

Hva med sjokoladefondant? Den kan lages på forhånd og sparer deg derfor for litt arbeid på selve dagen. Søker du på forumet finner du oppskrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...