Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2003 #1 Del Skrevet 18. januar 2003 Hei folkens! Er det noen som vet litt/noe om den. Nå som jeg ikke bruker prevansjon fast, vil jeg helst ikke komme opp i noen ekkel situasjon. Siden jeg ikke er sammen med en fast partner så vil jeg vente med å bruke prevansjon....... liker ikke disse hormonene som blir tilført kroppen. Jeg har ikke tenkt å bruke angrepillen som noen for for prevansjon, men det hadde vert kjekt å vite hvis jeg kom ut for et uhell...... Får man kjøpt den resptfritt? Når etter samleie bør den takes? Må det være påvist noen graviditet, før den takes? Hilsen en usikker jente...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 18. januar 2003 #2 Del Skrevet 18. januar 2003 Hei Angrepillen (NorLevo) kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Den skal tas senest 72 timer etter ubeskyttet samleie. Men du har vel ikke tenkt å ha ubeskyttet samleie??? Kjøp kondomer! Løp og kjøp, løp og kjøp, løp og kjøp, løp og kjøp, løp og kjøp, løp og kjøp :blunke: Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 19. januar 2003 #3 Del Skrevet 19. januar 2003 Du har ikke tenkt å bruke prevensjon ? Dette høres horribelt ut! Er du klar for å ha sex egentlig ? Ikke for å være frekk, men du MÅ faktisk passe på deg selv og bruke beskyttelse (spesielt når du ikke har fast partner!!!!!!!!). Du trenger absolutt ikke bruke hormoner, det viktiste først når du ikke er i noe fast -KONDOMER!!!- Det andre : Pessar ? Prøve p-ring ? (ja, hormoner, men mye mindre og de virker kun lokalt) Husk også at angrepillen er spekket med hormoner i mangedobbel dose av det som er i p-pillene....... Som Trille sa : Du kan absolutt ikke vente til du har fått påvist graviditet med å ta pillen. Den skal nettopp forhindre egget i å bli befruktet! Husk på det. Jeg foreslår at du begynner å bruke"regnfrakk" jeg. Og så evt. gå over til noe annet når du får noe fast. Husk at : Bruker du ingen form for beskyttelse eller prevensjon, kan du bli gravid lett som bare det, eller i verste fall få en kjønnssykdom! Når du vet du KAN komme til å bli gravid, er ikke angrepillen noe bra alternativ. Foreslår løsningen over... Pass på deg selv da. Klem, Diva :-? (lettere sjokkert) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå