Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg så akkurat filmen og lurer veldig på... hva slags folk er det som lar barna sine gå på en sånn skole??? Hadde dattera mi gått i den klassen, og jeg hadde sett den filmen så hadde jeg fått helt noia! Jeg har gått på skole utenfor Oslo, og det jeg så i Ungdommens råskap var så fjernt fra min skolegang som det er mulig å komme. Skremmende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. september 2006 #2 Del Skrevet 25. september 2006 Filmen var bra den, men jeg tror ikke nødvendigvis den gir et fullstendig bilde av hvordan skolen er. Det er klart det er kjedelig å ha harmoniske skoletimer på film, de velger nok ut "the juicy stuff". Skolen jeg gikk på, f.eks, hadde jo også noen bråkeepisoder som ville fått skolen til å virke temmelig dårlig om bare disse episodene hadde blitt vist, men selv hadde jeg en harmonisk skoletid. Men nå kjenner jeg ikke til Hauketo skole selv, da, så for alt jeg vet kan jo bildet filmen gir være realistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alf Kaida Skrevet 25. september 2006 #3 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg ville helst ikke latt gutta mine gå i min klasse på ungdomsskolen heller, vi var en aldeles jævlig gjeng som fikk Olins dokumentar til å se ut som en søndagsskole for unger med labert språk. Heldigvis er det 20 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen, og de fleste lærerne har etter hvert fortrengt oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2006 #4 Del Skrevet 25. september 2006 Ungdomsskolen i dag er rå. Overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 25. september 2006 #5 Del Skrevet 25. september 2006 Hehe, samboeren min og jeg så den filmen sammen. Da jobbet både han og jeg i barneskolen i Oslo, og var skjønt enige om at vi ikke fattet hva alt fuzzet var om. For de var da stort sett ikke noe verre enn de "englene" vi hadde ansvaret for til daglig - og de var flere år yngre! Det den dokumentaren viser meg mest, er at det kan være j*vlig tøft å være lærer i dagens skole, og at en del lærere burde ha funnet noe annet å drive med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 25. september 2006 #6 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg ville helst ikke latt gutta mine gå i min klasse på ungdomsskolen heller, vi var en aldeles jævlig gjeng som fikk Olins dokumentar til å se ut som en søndagsskole for unger med labert språk. Heldigvis er det 20 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen, og de fleste lærerne har etter hvert fortrengt oss. ← Husker at klassen min på barneskolen var rene al Quaida. Stakkars frøkena vi hadde, ble sykemeldt et halvt år ut i første klasse, og kom aldri tilbake på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 25. september 2006 #7 Del Skrevet 25. september 2006 Kjenner til dette. Send inn en gjennomsnittelig norsk ungdomsskoleklasse i San Quentin, og de insatte vil bli bitchene til klassen uten problemer.... Læreryrket tror jeg ikke jeg ville begått meg inn på, selv etter mange år som vekter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 25. september 2006 #8 Del Skrevet 25. september 2006 Husker at klassen min på barneskolen var rene al Quaida. Stakkars frøkena vi hadde, ble sykemeldt et halvt år ut i første klasse, og kom aldri tilbake på jobb. ← Sånn var min klasse på barneskolen også, helt texas. Guttene i klassen hadde veddemål i 3.klasse om hvor lang tid det ville ta å få læreren til å begynne å grine. (cirka 10 min). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 25. september 2006 #9 Del Skrevet 25. september 2006 Send inn en gjennomsnittelig norsk ungdomsskoleklasse i San Quentin, og de insatte vil bli bitchene til klassen uten problemer.... ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 25. september 2006 #10 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg er glad jeg ikke gikk på Hauketo, for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #11 Del Skrevet 27. september 2006 Bodd på Holmlia hele livet mitt. Gud som jeg hater og er lei wollah-wannabe gangster drittunger som de som renner rundt omkring her. Iblandt når jeg hører dem får jeg lyst til å skrike "Snakk ordentlig norsk!" -dette gjelder spesielt de etnisk norske (og de etniske utenlandske som er født her), men som tror det er "tøft" å snakke gebrokkent Makan til idioter skal man lete lenge etter... (Gjelder selvfølgelig ikke de som snakker gebrokkent fordi de ikke er fra landet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. september 2006 #12 Del Skrevet 27. september 2006 Nå har jeg ikke sett filmen men klassen jeg gikk i var ganske beryktet. (om noen kjenner seg igjen så si fra!) på barneskolen var hendelser som hytteinbrudd og små brekk, samt falske brannalarmer ganske vanlige temaer. Samt at et par gutter ødela ganske mye i en treningshall ved å la vannet stå å renne (tettet vask og sluk) en hel helg. (Siste time gym før en helg med helligdager). Ellers om det var bråk så var det alltid en eller flere fra klassen min innvolvert! Mobbing foregikk også i ganske stor stil. Noe narkobruk var det også på slutten av barneskolen Det ble ikke så mye bedre på ungdomskolen og på juleballet siste året dukket det opp flere som ikke hadde noe der å gjøre, de hadde med bl.a avsagd hagle og diverse slagvåpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 27. september 2006 #13 Del Skrevet 27. september 2006 Filmen var bra den, men jeg tror ikke nødvendigvis den gir et fullstendig bilde av hvordan skolen er. ← Enig i at filmen er god. Fullstendig bilde kan de nok ikke gi på de minuttene filmen varer. Jeg kjenner ikke så godt til Hauketo skole, men jeg har selv gått på en av Oslos verste ungdomsskoler. Jeg hadde det kjempefint der, men for mange elever (og sikkert noen lærere) var hverdagen et helvete. Ungdomsskolen i dag er rå. Overalt. ← Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå